Der er bøvl med e-Boks-beskederne i din digitale postkasse.
På grund af kapacitetsproblemer har de digitale beskeder været længere undervejs, end det har været planen.
Det fortæller e-Boks nu til Computerworld.
"Siden nytår har der været kapacitetsproblemer på grund af at vi har oplevet en fordobling i antallet af udsendelser," fortæller Susanne Søndahl Wolff, der er kommunikationsdirektør i e-Boks.
Hvad betyder det helt konkret for e-Boks-brugerne?
"Det kan i nogle tilfælde betyde, at der er lidt ventetid, når man logger på sin e-Boks. I disse tilfælde kan det være nødvendigt at logge på igen senere. Vi har også haft lidt problemer med at sende beskeder til brugerne om, at der er post, men det har ikke haft indflydelse på selve dokument-udsendelserne."
Hvornår kan borgerne forvente, at deres digitale postkasse opfører sig efter hensigten?
"Vi arbejder på sagen sammen med KMD, der leverer systemet, så vi kan afhjælpe problemerne så hurtigt som mulig."
Har I en tidsfrist for den opgave. Skal forsinkelserne eksempelvis være ellimineret inden den første marts?
"Vi taler ikke om marts, men snarere om dage. Jeg kan ikke sætte en nøjagtig dato på, men vi prioriter sagen højt, og vi arbejder så hurtigt, som det er muligt."
Knas i kommunerne
Computerworld har også modtaget en henvendelse fra en kommune, der beretter om, at der om problemer med at afsende mail. Er der også bøvl med afsendelserne fra de danske kommuner?
"Vi havde lidt ventetid i går (den 25. januar, red.) men det var kun i en kort periode," lyder det fra kommunikationsdirektøren.
Har du oplevet problemer med enten at tilgå dine e-Boks-dokumenter eller afsende mails, så skriv endelig i debatfeltet.
Læs også:
Den dag, jeg fik god service - fordi jeg droppede emailen
Staten tvunget til at skære i funktionerne til næste version af Digital Post