Mens det stadig står tungt til for moderskibet Bang & Olufsen i Struer, sågår det strygende for B&O Play i Lyngby. B&O Play er Bang & Olufsens subbrand rettet mod det unge, urbane og mere hippe publikum.
Men det hitter i hvert fald hos de hippe.
Ifølge B&O bliver solgt tre B&O Play-produkter i minuttet på verdensplan, og alene i november har B&O Play omsat for lige så meget som i hele tredje kvartal sidste år, hvilket gør denne jul til den største salgssucces i virksomhedens historie.
Det er specielt to produkter, som står for en stor del af rekordsalget. BeoPlay A2, den lille trådløse højtaler med læderstropper, har solgt 200.000 enheder på verdensplan, og H8, et trådløst headset med aktiv støjreduktion, har solgt 70.000.
Så hvornår har B&O overtaget Danmark?
Så det store spørgsmål er jo selvfølgelig: Med tre solgte produkter i minuttet hvornår har B&O så overtaget verdensherredømmet? Hvornår kan CEO Henrik Taudorf Lorensen kalde sig Supreme Leader of The World styret af dansk design fra legender som Jakob Wagner?
Vi har spurgt Computerworlds afdeling for Yderst Useriøs Statistik og kommet frem til, at vi alle i udgangen af maj, 2019 vil gå rundt med et H8 på hovedet eller har A2 til at spille til tapasen, når vi er på skovtur..
Til sammenligning ville det tage Apple cirka 13 dage at opnå dansk dominans, da Apple tilbage i 2013 på sit højeste solgte 411.000 telefoner om dagen.
Lidt længere ville det tage, hvis det er verdensherredømmet B&O Play går efter. Da skulle vi vente cirka 4.600 år før, at den B&O Play'ske overmagt ville kontrollere os fra Danmark til Mozambique. Og eftersom at der bliver født 150 nye verdensborgere hvert minut - langt højere end B&O Plays tre solgte i minuttet - så vil det faktisk aldrig ske.
Tallene udregnet af Computerworlds afdeling for Yderst Useriøs Statistik, og derfor også skrevet med et glimt i øjet, men vi under faktisk B&O Play det bedste og vil ønske tillykke med det flotte julesalg.
Vi har testet både successen H8 og dets lillebror, H7, og begge produkter er skønne headset med en lyd i topklassen og et design som oser af klassisk, dansk design - hvis altså du vil betale prisen for det.
Læs også: Ny højttaler fra B&O Play: Atypisk form skal give lyd til hele rummet