Den globale spilindustri har skudt papegøjen, og den er klar til avancement mod næste niveau.
For i 2018 runder salget af spil det magiske beløb på 100 milliarder dollar svarende til 664 milliarder klingende kroner.
Det vurderer netværksvirksomheden Junipers markeds-undersøgelsesafdeling i en ny rapport.
Mobilspil er vækstmotor
I dag genererer spilbranchen for omkring 80 milliarder dollar (531 milliarder kroner), som især er skabt af PC-spil, der sidder på en markedsandel på cirka 42 procent.
Fremtidens vækst har gamerne dog i hånden i form af mobil-spil, der inden for en femårig årrække ifølge Juniper Research vil runde en markedsandel på 35 procent.
Dertil kommer, at såkaldte freemium-spil som Candy Crush og Clash of Clans har indkøbsmuligheder i selve spillet i form af in-app-køb, som samlet vil bidrage til væksten på mobilspil.
Ny hardware på vej
Konsoller er dog på ingen måde game over.
For her kommer der inden for de næste fem år en masse 3D-teknologier, der kan få spillerne over en tredimensionel verden, som vi indtil videre kun har set på film.
Du kan her læse mere om de vilde teknologier, som er på vej.
Læs også:
Dansk spil-firma havnet i international shit-storm over 'slave-Tetris'
Reportage: 113 børn kodede 25 spil på 24 timer: "Vi har sovet 40 minutter i alt"
Masser af virtual reality-nyheder: Minecraft og billigere headset på vej