Snart kan det være slut med at vente i dagevis på varer, som du har bestilt på internettet.
For Uber ser ud til at være på vej med en helt ny tjeneste, der skal levere pakker på en ny og formodentlig også betydeligt hurtigere måde.
Det skriver den amerikanske teknologiblog Re/Code.
Uber ser således ud til at ville udnytte sin unikke infrastruktur - bestående af et hav af chauffører og en velfungerende app med millioner af brugere - til andet end blot persontransport.
Har eksperimenteret længe
Gennem længere tid har Uber eksperimenteret med denne form for tjenester, og i Barcelona og en række amerikanske byer kan du eksempelvis allerede i dag få leveret take-away-mad med tilbud som Uber har døbt UberEats.
Ifølge Re/Code vil Uber i løbet af efteråret være klar til at offentliggøre en række nye partnerskaber med større amerikanske detailkæder samt virksomheder i modebranchen, som Uber vil samarbejde med om leveringer.
Leveringstjenesten vil i første omgang blive lanceret i New York og San Francisco, hvor Uber blandt andet vil samarbejde med eksklusive varehuse og luksus-brands.
Men Uber arbejder angiveligt også på løsninger, der kan integreres i populære webshopløsninger som eksempelvis Shopify, hvilket vil gøre muligt for helt almindelige erhvervsdrivende at bruge tjenesten.
Forretningsdivision bag leveringstjenesterne går ifølge Re/Code under det interne navn UberEverything, hvilket således også kan antyde, at Uber mener at tjenesten kan anvendes til noget nær alle slags formål.
Uber blev stiftet i 2009 af den amerikanske iværksætter Travis Kalanick, og i dag menes virksomheden at have en værdi på lige knap 51 milliarder dollar, hvilket svarer til knap 340 milliarder kroner. Det betyder at Uber i dag er verdens mest værdifulde iværksætter-virksomhed.
Læs også:
Undrer du dig over Ubers gigantiske værdi: Vi giver dig svar på syv centrale spørgsmål