Det populære auktionssite QXL har valgt at trykke på reset-knappen efter at en storstilet sammenlægning af virksomhedens danske og norske hjemmesider ser ud til at være slået fejl.
I en pressemeddelelse oplyser Lauritz.com, der er ejer af QXL, at alle QXL-brugere nu bliver tilbageført til den gamle platform samt at alle aktive auktioner på siden er blevet annulleret øjeblikkeligt.
Et regulært brugeroprør
Tilbageføringen kommer efter, at der for få uger siden opstod et regulært brugeroprør, da platformssammenlægningen blev effektueret.
Her oplevede brugerne, at de ikke længere kunne få adgang til deres tilgodehavender, historik og betalinger.
I en mail til Computerworld oplyste QXL-brugeren Kim N. Jensen dengang, at "Brugerne kan ikke få nogen besked, QXL har låst vores tilgodehavender og kræver kreditkortoplysninger for, at man kan bruge sitet"
Mens endnu flere utilfredse brugere har brokket sig på QXL's Facebook-side samt på anmeldelses-siden Trustpilot, og ifølge Finans.dk har problemerne ført til, at flere brugere har anmeldt QXL til Forbrugerombudsmanden.
I en pressemeddelelse oplyser Lauritz.com, der ejer QXL, at brugerne midlertidigt bliver tilbageført til den gamle platform, mens der bliver arbejdet på en langstidsholdbar løsning:
"Vi havde håbet at løse problemerne inden udgangen af august. Det kommer desværre ikke til at holde stik. Derfor tilbyder vi nu kunderne den tidligere platform, mens vi finder en langtidsholdbar løsning, som er tilfredsstillende for alle. Af logistiske årsager er alle aktive auktioner på qxl.com annulleret. Alle bydere har fået besked om annulleringen og alle sælgere er blevet bedt om at genoprette deres auktioner på qxl.dk," skriver QXL i pressemeddelelsen.
Computerworld afventer yderligere kommentarer.