Microsoft går nu over til automatiseret annoncesalg til blandt andet Skype, Bing og MSN.
Det betyder, at salgsafdeling i Microsoft Advertising nedlægges, og otte stillinger forsvinder.
Som erstatning for de nuværende sælgere i kød og blod har Microsoft indgået globale partnerskaber med firmaerne AOL og AppNexus, som i fremtiden skal stå for såkaldt "programmatic" annoncesalg på de danske versioner af Microsofts platforme.
Ændringerne i den danske forretning er en konsekvens af, at Microsoft tidligere på sommeren offentliggjorde, at man i 10 lande - herunder Danmark - ville gå over til automatiseret annoncesalg på en række Microsoft-produkter.
"Vi fokuserer nu vores advertising-forretning med to nye globale partnerskaber med AOL og AppNexus, som skal varetage salget af annoncering på Microsofts platforme."
"For Microsoft i Danmark medfører denne organisationsændring, at vi må nedlægge otte stillinger i Advertising-salgsafdelingen, og vi ser lige nu på, hvorledes vi har mulighed for at tilbyde de berørte medarbejdere en anden stilling i Microsoft, ligesom vi står klar med en afskedsordning og proces for, hvordan vi kan hjælpe vores medarbejdere videre," siger Karin Nicholson Kristensen, HR-direktør i Microsoft Danmark, i en udtalelse.
Hvor mange annoncesælgere, der nu står over for en fyring, forlyder der dog ikke noget om.
En af de medarbejdere, der rammes er nordisk direktør for advertising, Ulrik Krag.
Om han forstætter i Microsoft i et andet job har firmaet ifølge Mediawatch ingen kommentarer til.
Karin Nicholson Kristensen oplyser, at en gruppe af medarbejdere vil bistå med at gøre overgangen til det rent digital annoncesalg så smertefri som muligt.
I Norge har Microsoft Advertising været igennem samme øvelse som i Danmark. Her er seks stillinger nedlagt, skriver Dagens Næringsliv.
Læs også:
Microsoft fyrer 7.800 mand i sin mobil-division efter Nokia-fiasko
Microsoft svinger den store sparekniv: 18.000 bliver arbejdsløse