Det er danske Thomas Hansen, der skal stå i spidsen for salget af Dropbox's storage-produkt i hele verden.
Thomas Hansen bliver den næste i kongerækken efter Dennis Woodside, der er noget så fint som chief Operations Officer i Dropbox. Den nye salgschefs engelske titel bliver Global VP of Sales and Channels.
Solid platform i Microsoft
Thomas Hansen har arbejdet hos Microsoft siden 2001.
I Microsoft stod den 44-årige erhvervsmand som såkaldt 'worldwide vice president' i spidsen for Microsofts samlede salg til de små og mellemstore virksomheder verden over.
Som chef for den butik var Thomas Hansen i spidsen for en omsætning på mere end 40 milliarder kroner og omkring 2.000 medarbejdere.
Den solide erfaring fra mange forskellige lande har været en af de kvalifikationer, som Dropbox har foretrukket hos danskeren.
Storage-butikken har nemlig fokus på at fiske kunder uden for de amerikanske grænser, hvor næsten 70 procent at brugerne befinder sig, hvilket angiveligt bliver en af hovedopgaverne for Thomas Hansen.
Men med den nyoprettede stilling så ser det altså ud til, at Dropbox vil have et skarpere fokus på erhvervssegmentet.
Efter sigende har Dropbox 100.000 betalende forretningskunder, men virksomheden holder de præcise oplysninger tæt ind til kroppen.
Er der forskel?
Tjenesten har dog en solid udfordring i at differentiere sig fra de øvrige storage-tjenester, herunder Microsofts Skydrive, som Thomas Hansen tidligere var talsmand for.
Ud over erhvervserfaringen er han kandidat i business administration og økonomi, Copenhagen Business School.
Dropbox har eksisteret siden 2008 og hører således til blandt de etablerede lagertjenester i skyen.
Læs også:
Den ukendte dansker i spidsen for Microsofts milliard-forretning