Dansk Supermarked køber netbutikken Wupti.com, der har rigmanden Niels Thorborg, der også står bag L'easy, som en af hovedejerne.
Formelt sker det ved, at Danske Supermarked køber 100 procent af aktierne i selskabet bag Wupti.com, 3C Retail.
Det er planen, at Wupti.com skal drives videre side om side med Dansk Supermarkeds øvrige online-aktiviteter, der blandt andet tæller Bilkas website, Bilka.dk
Ifølge Dansk Supermarked sker købet, fordi selskabet vil forsøge at blive førende inden for det, som direktør Per Bank kalder for 'e-commerce.'
Han peger på, at der er stort potentiale i at udvikle både Wupti.com og Bilka.dk i de kommende år ved at udnytte de synergi-effekter, som opkøbet kan udløse.
"Købet af Wupti.com understreger vores ambition om at tilbageerobre noget af den omsætning, der i dag forsvinder ud af landet til udenlandske netbutikker," siger Per Bank.
Niels Thorborg, der står i spidsen for 3C Retail, meddeler, at parterne har haft et 'kort og intents' forhandlingsforløb.
Wupti har hovedkvarter i Odense, hvor også L'easy har hovedkvarter.
De to selskaber smeltede sammen i 2011, hvilket du kan læse mere om her: Wupti og Leasy smeltet sammen - ejeren får 40 millioner i lommpenge
Parterne vil ikke oplyse, hvad Dansk Supermarked betaler for Wupti.com.
Det seneste regnskab - for 2013 - viser, at Wupti.com i 2013 havde en bruttofortjeneste på 23,5 millioner kroner og kom ud med et overskud på godt fire millioner kroner - både bruttofortjeneste og indtjening for 2013 var en kende ringere end i året før.
Selskabets ledelse meddelte i forbindelse med 2013-regnskabet, at det forventede, at resultatet for 2014 ville blive på samme niveau.
Ejerfirmaet 3C Retail, der også ejer L'easy og Inspiration, omsatte i 2013 for 1,9 milliarder kroner og fik en indtjening på 231 millioner kroner.