I weekenden har TDC igen haft problemer med firmaets musikløsning, der hedder Play.
Computerworld har i den forbindelse modtaget mail fra brugere, der ikke har haft adgang til at downloade nye musiknumre og afspille dem med Windows Media Player uden at modtage en meddelelse om: "Error contacting lic server: null."
TDC erkender da også, at der har været problemer.
"Det er korrekt at kunder, der har forsøgt at afspille downloadet musik, har fået en fejlmelding. Årsagen er, at den server, der udsteder licenser til afspilning af musik via Windows Media Player i Windows 8, oplevede en fejl," fortæller Camilla Sebelius, der er kommunikationsrådgiver i TDC.
Hvor længe har det stået på?
"Det har været et problem weekenden over, men efter mine oplysninger har det ikke varet længere end det. Fra fredag til mandag eftermiddag."
Hvad gik galt?
"En server var gået i selvsving, men efter serveren blev genstartet, er fejlen nu rettet. Vi beklager selvfølgelig meget til vores kunder, at denne funktion ikke har virket i de seneste dage."
Så nu er der ikke problemer med Media Player og Play længere?
"Ja, det er den melding, som jeg har fået," lyder det fra TDC's presseafdeling.
Play på standby
Det er ikke første gang, der har været fejl på Play-tjenesten.
I marts havde TDC flyttet musikken over på en ny platform, men selve verificeringsprocessen pegede i lang tid over på den gamle platform.
Derved kunne brugerne ikke afspille musik.
Det kan du læse mere om her: Brugerne raser: TDC peger sin musiktjeneste mod forkerte servere
Læs også:
Carstens Dillings trepunktsplan: Nu skal kundeflugt fra TDC stoppes