Bilmodellerne fra Elon Musk-selskabet Tesla er nok de mest profilerede elbiler i øjeblikket - og med god grund.
Læs mere om det her: Test: Teslas opdaterede Model S - med autopilot og 400 heste
Men den store virak, og udsigten til at markedet eksploderer, trækker stadig flere spillere ind i manegen.
Og nu melder endnu en aktør sig, og det er ikke hr. Hvem-som-helst.
Det er selveste Virgin-grundlæggeren Richard Branson, der lufter ønsket om at slå Tesla af tronen, og placerer sig selv på den ombejlede plads.
Det skriver Extremetech.
Richard Branson blev fornyelig interviewet af Bloomberg TV, hvor han blandt andet blev spurgt til, om selskabet har planer om at hoppe med på elbil-karussellen.
Til det spørgsmål svarede han, at "vi har flere grupper, der arbejder med elbiler, så man ved aldrig. Det kan godt være, at Virgin vil begynde at konkurrerer med Tesla."
Læs også: Her er verdens sejeste elbil
Arbejder på en Virgin-elbil
Flere detaljer kunne journalisten ikke lokke ud af ham, men hans udtalelser er et vink med en kæmpe vognstang om, at selskabet på et eller andet tidspunkt slipper en elbil løs.
Virgin har faktisk et udmærket udgangspunkt for at producere elbiler, da selskabet allerede har en fod indenfor i industrien.
Firmaet har nemlig et hold i den relativt nystartede racing-klasse, der hedder Formula E, kaldet Virgin Racing.
Formula E er en klasse for elektriske racerbiler, hvor motoren til bilerne bygges af holdene selv.
Fra 0 til 100 på tre sekunder
Bilerne i Formula E-klassen er i stand til at accelerere fra 0 til 100 kilometer i timen på cirka tre sekunder, og har en topfart på 225 kilometer i timen.
Støjniveauet er dog væsentligt lavere end de traditionelle Formel 1-biler. Elbilen sender godt 80 decibel afsted, mens konkurrenten producerer omkring 130 decibel.
Batterierne holder dog kun i omkring 20 minutter og i stedet for at oplade midt i løbet, vælges en mere tilskuervenlig model, hvor køreren simpelthen skifter til en ny bil, når batterierne er løbet tør for energi.
Ved at Virgin selv har konstrueret den elektriske motor til sin Formula E-bil, har selskabet altså stor erfaring, som kan komme til gavn, hvis Richard Branson sætter gang i produktionen af en mere traditionel gadebil.
Hans udtalelser og firmaets elbil-kompetencer mere end antyder, at det er Tesla, han har i kikkerten som nærmeste konkurrent.
Læs også:
Test: Teslas opdaterede Model S - med autopilot og 400 heste
Test: Tesla S er køreglæde og gadget i en fantastisk pakke
2015 i bil-teknologiernes navn: It-firmaerne flokkes om at gøre din bil til en smartbil
Googles Android-kode indtager din bil: Mød det nye Android Auto