Leder: Du har udleveret telefoner, købt bærbare computere, investeret i VPN-forbindelser og sat fjernskrivebordet op. Du er - med andre ord - helt med på mobility-bølgen.
Du har sikret medarbejderne adgang og gjort virksomheden både mobil og agil.
Du har altså givet adgang til, at alle de systemer, som normalt befolker medarbejdernes skriveborde, nu kan vises ude i marken, ved hjemmearbejdspladsen eller hos kunderne.
Men er det mobility anno 2015? Ikke rigtigt.
At levere bærbare og fjernskriveborde og kalde det mobility er som at smide at læs brædder i haven - og så gå ind i stuen og fortælle sin ægtefælle, at man har bygget et træhus til ungerne: Et halvfærdigt job.
Det betyder mobility reelt
På et Computerworld CIO-arrangement forleden viste Legos succesfulde CIO, Henrik Amsinck, virksomhedens lange række af dedikerede business-apps frem.
Og mens få af os har ressourcerne og skarpheden til og behovet for at levere noget tilsvarende, så var pointen fuldstændig klar: Mobility eller mobile first handler ikke så meget om devices, som det handler om at tænke sine processer forfra.
Den udfordring griber både ind i arkitektur, forretningsplaner og den måde, vi arbejder på.
Det er dig som it-chef, der skal levere det ledelsesmæssige og teknologiske tankegods, som sikrer, at it-afdelingen ikke bare halser bagefter med USB-dongles og fjernskriveborde, men at afdelingen i stedet tager aktivt del i at forandre virksomhedens processer - og dermed i sidste ende den måde, som virksomheden arbejder på.
Uden det lederskab ender drømmen om en mere effektiv, en mere agil og en fuldt digitaliseret organisation i stedet i en trist jagt på uautoriserede Dropbox-installationer og et it-image, der er unødigt restriktivt.
Så krøl den mobile strategi sammen, og læg den hen på hylden ved siden af disketterne. Og få så mobility integreret som en naturlig del af din virksomheds strategi - på vej mod en fuld digitalisering.
Læs også: