Da Nets tidlig fredag eftermiddag fik rystet sin kortplatform så meget, at flere kunder oplevede ustabilitet i de fysiske butikker og i diverse webshops, stod mange kunder og råbte på en driftsstatus.
Flere Computerworld-læsere beretter i mails og på vores debatforum om, at de under nedbruddet stod med et ubrugeligt betalingskort og manglende information hos Nets.
"NETS oplyser intet. Intet står på hjemmesiden. Support har ikke et nummer bortset fra 'SPÆR KORT'. Der siger de, at de da godt ved, der er noget galt, men de må ikke udtale sig. Derfor skal man ringe til sin bank," lyder det i en mail fra en læser.
Computerworld har derfor spurgt Nets om, hvorfor det var så svært at få et klart svar om nedbruddet.
"Vi beklager den manglende information, for vi syntes selv, at vi var bredt ude og melde om nedbruddet. Kritikken skal vi naturligvis tage til efterretning og gøre bedre, hvis vi skulle komme i en lignende situation en anden gang," forklarer pressemedarbejder Ulrik Marschall fra Nets.
Ukendt fejl forbliver ukendt
Selskabet har fredag oploadet en pressemeddelelse om driftsforstyrrelserne på kortbetalingerne i de op mod to timer, som nedbruddet i alt varede.
Hvad var det egentlig, der gik galt?
"Vi havde en teknisk fejl, og der kan nok gå et stykke tid, måske et par uger, før vi er kommet helt til bunds i problemstillingen," svarer Ulrik Marschall fra Nets.
Ok, hvis I ikke ved præcis, hvad der er galt, så kan fejlen vel opstå igen?
"Vi har en ide om, hvor vi skal kigge henne. Indtil videre ved vi, at kortplatformen har kørt ustabilt, hvor folk kan have haft forskellige oplevelse. For nogle virkede kortet, mens det ikke var tilfældet hos andre."
Og hvornår melder I så ud, hvad der mere præcis gik galt i fredags?
"Vi har ikke for vane at melde den slags ud i offentligheden."
Udover fredagens nedbrud oplevede Nets flere gange sidste år, at dankortet også røg på slingrekurs. Det kan du læse mere om her.
Læs også:
Nets tavs efter mega-nedbrud