En reklamefilm med en nøgen mand, som skambides i skridtet af en vild hund, er blevet et populært link at sende blandt netbrugere med hang til grove løjer. Det skriver Comon.
Det har givet nye kunder og forhandlerforbindelser til det danske sikkerhedsselskab bag reklamefilmen, Bullguard. Filmen ses i øjeblikket af 10.000 mennesker hver dag.
- Vi er en lille virksomhed og har derfor meget svært ved at lave branding. Men at blande humor og reklame på den her måde har vist sig at være utroligt effektivt, siger Heine Zachariassen til Comon.
Dog har filmen givet selskabet en løftet pegefinger fra det amerikanske forbundspoliti, som mente, at der var tale om såkaldt "adult material" og derfor er reklamefilmen nu udstyret med en advarsel i starten.
Filmen er produceret af selskabet GoViral, som specialiserer sig i såkaldt viral markedsføring, som forsøger at få modtagerne selv til at sprede budskabet om et produkt videre.
Bullguard håber, at en ny film, sendt ud i marts, vil få 10 millioner seere på verdensplan, skriver Comon.