Samsungs kommunikationsafdeling må i øjeblikket være på overarbejde.
Firmaets smarte fjernsyn ser nemlig ud til at være lidt for smarte.
Denne uge har budt på massevis af medier, der har anklaget de nye stemmestyrede modeller fra elektronikgiganten for at spionerer på brugerne samtaler i stuen og sende materialet til tredjepart.
Den historie er dog nok fem fjer, der er blevet til en hel hønsegård, men det kan du læse meget mere om i denne historie: Rolig nu: Dit Samsung-fjernsyn spionerer altså ikke mod dig hjemme i stuen
Nu er der så stukket endnu en kæp i hjulet på Samsungs ellers så velsmurte fjernsynshjul.
Flere brugere rapporterer nemlig om, at Samsungs smarte fjernsyn lægges sine egne reklamepauser ind i selv lokalt streamet indhold.
Det er websiden The Verge, der rapporterer om problemerne, men mange brugere skriver også om enslydende oplevelser i en række tråde på nettet.
Eksempelvis denne på Reddit eller i denne blog.
Der berettes blandt andet om, at video-streaming via tjenesten Plex afbrydes af reklamer for læskedrikproducenten Pepsi.
De uønskede reklamer dukker efter sigende op hvert 20. eller 30. minut.
Også den australske streaming-tjeneste Foxtel bliver stoppet af de samme reklamer.
Efter samarbejde med Yahoo?
Der spekuleres i, at reklamerne stammer fra et samarbejde mellem Samsung og Yahoo.
Det er nemlig en Yahoo-app, der skaber problemerne på fjernsynet.
Samsung har fortalt lidt om problemerne, skriver tek.no.
Ifølge fjernsynsproducenten burde brugeren blive advaret og spurgt om accept først, men i stedet bliver brugeren nu nødt til at klikke sig frem til en ganske anonym menu for at slukke for reklamestrømmen.
Ifølge Samsung i Australien skyldes problemet en forkert programopdatering til fjernsynet.
Men problemerne kan altså løses via en menu-funktion.
Læs også: Rolig nu: Dit Samsung-fjernsyn spionerer altså ikke mod dig hjemme i stuen