Software-giganten Google har travlt i disse dage; ikke blot med at pege fingre af de andre teknologi-virksomheder, men også med deres egen udvikling.
Det skriver det norske Computerworld.
Material Design, som er det flade, grafiske udtryk, Google introducerede til Android 5.0, også kendt under kælenavnet Lollipop, er allerede blevet implementeret til Maps, Googles søgebar, Youtube og Googles e-bogslæser til iPhone.
Google tager nu skridtet videre, og opdaterer flere apps, som også udnytter iPhonens muligheder.
Læs også: Vi har prøvekørt Android Lollipop: Her er de otte fedeste features
Chrome får et facelift samt Handoff
Browseren Google Chrome bliver nu også trykket fladere med Material Design, et grafisk udtryk, som vores anmelder har udtrykt sin store begejstring for tidligere.
Men mere interessant er det, at Chrome også får Apples Handoff-teknologi inkluderet.
Browser-vinduer synkroniserer altså på tværs af enheder, om det så er iPhone, Mac-computer eller noget tredje, som bruger en Chrome-browser.
En funktion som ellers har været forbeholdt Apples egen browser indtil nu.
Læs også: Sådan får du gavn af Apples nye smarte Continuity-funktioner
TouchID til dine cloud-dokumenter
Google Docs såvel som Sheets kan nu låses og låses op igen med Apples fingeraftrykslæser. Det giver et ekstra lag sikkerhed, oven i det, som Apples egen enhed selv tilbyder.
Denne funktion er dog kun tilgængelig fra Phone 5S og frem, da der ikke fandtes en fingeraftrykslæser på tidligere iterationer af den populære æbletelefon.
Dine kalendere smelter også sammen
På rygtebasis introducerer Google også som noget nyt, en enkeltstående kalender-app til iOS.
Teknologi-sitet Thenextweb.com skriver, at de har fået tilsendt screenshots fra den kommende kalender-app, så de forventer, at Googles kalendersystem snart vil være tilgængelig på iTunes.
Foruden at kunne inkorporere kontakter og adresser fra Maps og Mail, så skulle kalenderen også synkronisere med den eksisterende kalender på iPhone.
Google vil have dig - og forbrugeren vinder
Investeringerne i Googles apps på den konkurrerende platform er ikke blot en gavebod, for Google er interesseret i at lokke Apples brugere over på deres Android-platform med tiden.
Det sker fra Googles side ved at lave og tilpasse applikationer, der er bedre end konkurrenternes; men det er den konkurrence imellem teknologi-virksomhederne, som forbrugere vinder på.
Google er ikke ene om denne strategi, da Microsoft i høj grad også møver sig ind hos de andre styresystemer, eksempelvis med deres Office365-apps til både iOS og Android.
Men resultatet af konkurrencen er bedre apps til forbrugernes fordel, som kan vælge og vrage mellem de løsninger, som passer bedst.
Læs også:
Microsoft dropper betaling: Office bliver gratis til iOS og Android
Snyd ikke dig selv: Få mere ud af Netflix, Spotify, Office og iTunes