Google er som bekendt den vestlige verdens mest brugte søgemaskine, og derfor tegner selskabets søgeresultater også et tydeligt billede af året der gik.
Hvert år kommer Google med en oversigt over de mest søgte søgeord, og ud over en næsten forventet iPhone 6 i toppen af søgeresultaterne, så finder du også ord som VM 2014, Robin Williams og 2048 - et meget vanedannende mobilspil, som var populært i en periode.
- iPhone 6
- VM 2014
- Robin Williams
- MGP 2014
- 2048 (spil)
- Flappy Bird (spil)
- Conchita Wurst
- Ebola
- EM Håndbold 2014
- 1864
"Hvad er ebola?"
Det mest søgte spørgsmål i år er, "hvad er ebola". Igen et tegn på en tendens, da samtlige danske medier - og udenlandske - tegnede et skræmmebillede af en sygdom, som slår tusinder og atter tusinde ihjel i Afrika, men som i et vestligt land ikke er den store fare på grund af et mere effektivt sygehusvæsen.
- Hvad er ebola?
- Hvad er patentdomstol?
- Hvad er ALS?
- Hvad er robinsonlisten?
- Hvad betyder supination?
- Hvad gør bagepulver?
- Hvad koster pas?
- Hvad er æstetik?
- Hvad betyder nokkefår?
- Hvad er rysteribs?
Topsøgninger på YouTube
På YouTube går førstepladsen som mest søgte video til den edderkoppe-udklædte hund, som gik viralt for tre måneder siden. Videoen omhandler en hund iklædt otte lodne ben, som skræmmer livet af folk, alt imens den Corgi-lignende hund bare er glad for at se dem.
På blot tre måneder nåede filmen at kommer over 118 millioner views.
- Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega)
- Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more
- FIRST KISS
- The Voice IT | Serie 2 | Blind 2 | Suor Cristina Scuccia - #TEAMJ-AX
- iPhone 6 Plus Bend Test
- Bars & Melody - Simon Cowell's Golden Buzzer act | Britain's Got Talent 2014
- Budweiser Super Bowl XLVIII Commercial -- "Puppy Love"
- Devil Baby Attack
- Goku vs Superman. Epic Rap Battles of History Season 3.
- 10 Hours of Walking in NYC as a Woman
Du kan se hele listen og gå på opdagelse her
Læs også: Google dræber den irriterende Captcha med et enkelt klik