Lige så stille er det danske softwarehus Synkron på vej til at få samarbejdsaftaler på plads med hovedparten af de store leverandører af portaler.
Senest er IBM kommet til, og flere er på vej, fortæller administrerende direktør Thomas Marschall, Synkron.
I forvejen har Synkron en markedsføringsaftale med SAP om sit Synkron.web-system til styring af webindhold.
Gået sammen med IBM
Nu er Synkron med en lignende aftale gået sammen med IBM om at udvikle portalløsninger beregnet på mellemstore nordiske virksomheder.
Løsningerne er baseret på integration af systemet Synkron.web til styring af web-indhold med IBM?s WebSphere applikationsserver-teknologi.
- De fleste portaler har problemer i forbindelse med at redigere og publicere indholdet på et websted inde fra portalen. Det er præcis det problem, vi løser, forklarer administrerende direktør Thomas Marschall, Synkron.
De to parter understreger, at der både er tale om et teknologisk og kommercielt samarbejde.
- Mellemmarkedet er i høj grad drevet af løsninger. Der er vores strategi at samarbejde med de dominerende leverandører og sikre en integration ind til vores software, siger Thomas Kovsted, der er chef for IBM?s nordiske afdeling for salg til partnere.
Han tilføjer, at IBM indgår denne type aftaler for at få udviklet såkaldte portlets, der er standard-integrationsmoduler. IBM har et katalog med disse portlets, der dækker integration af WebSphere Portal Server med omkring 1.000 løsninger.
Samarbejdet tager sit afsæt på de nordiske markeder, men begge parter regner med, at det vil kunne styrke Synkron på andre internationale markeder.
Denne artikel stammer fra fredagens trykte udgave af Computerworld.