Netværks- og servergiganten Cisco har midlertidigt stoppet for leverancen af sit storage-produkt UCS Invicta, efter at flere kunder har haft problemer med at få systemet til at virke optimalt.
En talsmand for Cisco i USA siger til amerikansk CRN, at en række kunder har "oplevet kvalitetsproblemer (quality issues, red.)ved deployment", som betyder, at produktet "ikke lever op til Ciscos kvalitetsstandarder". Det har fået Cisco til sætte leverancerne på pause, indtil videre frem til slutningen af denne måned.
Ifølge det amerikanske medie CRN har Cisco problemer med at få sin serversoftware til at fungere optimalt sammen med det flash-baserede produkt, når kunder skal skalere deres løsninger til et stor antal brugere.
Efter den offentlige medieomtale har Cisco sendt en orientering ud til sine forhandlere over hele verden. Her fremgår det, at leverancerne kommer i gang igen senere i denne måned. Problemerne med skalering vil dog først være endeligt løst i løbet af oktober.
Herhjemme venter de første kunder på at få leveret det fejlramte storage-produkt. Men ifølge salgschef Poul Piester fra Cisco Danmark vil danske kunder ikke mærke noget til leverings-stoppet.
"Vi har nogle ordrer på UCS Invicta, som vi skal levere i november engang, så det er jeg ikke nervøs for giver problemer for kunderne," siger Poul Piester.
Cisco har traditionelt været stærke på netværksprodukter, men har de seneste år bevæget sig ind på server-storage-området.
Sidste efterår opkøbte Cisco virksomheden Whiptail, som man nu markedsfører under brandet UCS Invicta, der er en vigtig del af Ciscos satsning på integrerede server-storage- og netværksløsninger.
Læs også:
Cisco på vej med massiv nedskæring: Otte procent af de ansatte skal væk