Den amerikanske mobilproducent Motorola ser ud til at være på vej ud af den krise, som selskabet har befundet sig i i årevis, og som har ført til opsplitning af selskabet og salg af hovedaktiverne til Google.
Det kan du læse mere om her: Motorolas nedtur fortsætter - er enden nær?
Motorola Mobility ser i hvert fald nu ud til at være midt i et regulært comeback takket være selskabets nyere smartphones, Moto G og Moto E, som forbrugerne har taget godt immod.
Således viser nye tal fra analysehuset ABI Research, at Motorola Mobility har solgt 8,6 millioner smarthphones i årets andet kvartal.
Det er mere end dobbelt så mange, som selskabet solgte i det tilsvarende kvartal i fjor og ligeledes en markant stigning i forhold til årets første kvartal, hvor der blev langet 6,5 millioner smartphones over disken.
Motorola er dog fortsat meget langt bagefter de førende smartphone-producenter, Apple og Samsung, der har solgt henholdsvis 32,5 millioner og 75 millioner smartphones i årets andet kvartal.
Det ænder imidlertid ikke på, at kun de færreste for et par år siden ville have forventet, at Motorola igen ville kunne komme til at sælge flere millioner mobiltelefoner i et kvartal.
Google købte for tre år siden Motorola, der dengang var ramt af en voldsom nedtur efter i en årrække at have været blandt verdens førende mobilselskaber.
Opkøbet gav Motorola fornyet tro på fremtiden, men Google blev aldrig for alvor interesseret i selskabet, som nu bliver overtaget af kinesiske Lenovo.
Det kan du læse mere om her: Kinesisk selskab købet Motorola til spotpris.
Motorolas første seriøse bud på en smartphone til at tage kampen op med Apple og Samsung var Moto X, som imidlertid aldrig rigtigt fængede - blandt andet fordi telefonen var baseret på ældre komponenter og med en række features, som mest af alt sigtede efter at lokke forbrugerne til at bruge penge.
Du kan læse vores test af Moto X her: Sådan er Googles Moto X supertelefon.
Læs også:
Analyse: Derfor slipper Google for et problembarn med salget af Motorola.