Danske Banks populære service Mobile Pay er ramt af en eller flere fejl, som giver kunderne store udfordringer med at bruge systemet.
Problemerne er tilsyneladende opstået her til formiddag - og måske endda tidligere, hvis man skal dømme ud fra kommentarer til en officiel udmelding om problemerne på Dansk Banks Facebook-side.
"Som de fleste af jer har opdaget, har vi desværre nogle tekniske udfordringer med MobilePay, der rammer mange af vores brugere. Vi arbejder hårdt på at finde fejlen, så I alle kan komme ud og købe en kold is i sommervarmen. Vi skal nok råbe op herinde, ligeså snart vi har en løsning. Ha' en dejlig solfyldt mandag," skriver banken på Facebook.
I følge epn.dk kan nye brugere ikke logge på, mens en del eksisterende brugere ikke kan logge ind og gennemføre en transaktion.
Danske Banks pressechef Kenni Leth siger til epn.dk, at banken forventer at have løs problemerne i løbet af dagen.
I følge Danske Banks Facebookside er mobil-adgangen til netbanken også delvist påvirket af problemerne.
Læs også:
Åben krig om mobilbetalinger: Så meget er på spil for de danske banker