Artikel top billede

Vores forretningsforståelse er en kernekompetence og afgørende for, om vi kan håndtere de komplekse organisationer, siger Karina Boldsen, kommerciel direktør hos Solitwork.

Jysk BI-offensiv i København: Mange nye job efter ferien

Solitwork fra Brabrand opruster i København og sigter mod 35 procent vækst på to år. Det kræver flere hænder, og derfor skal virksomheden skaffe en stor håndfuld nye medarbejdere.

Konkurrencen på BI-markedet får endnu en tand, når det 13 år gamle BI-konsulent- og softwarehus Solitwork bringer sin nye strategi i spil. Sidste år endte resultatet af den primære drift på lige godt 7 millioner. Det var 2,5 millioner mindre end året før, men nu skal kurven vende den anden vej.

En ny vækstplan skal resultere i en vækst på 35 procent over de næste to år. Som en del af strategien har virksomhedens kontor i København fået en central rolle.

"Vi har ansat Mikkel Sikker Jensen som ny leder af vore københavnsafdeling, men der er plads til 10-12 mand, så efter sommerferien skal vi i gang med en rekrutteringsproces," siger Karina Boldsen, der selv er relativ ny i jobbet som kommerciel direktør.

Virksomheden opgiver ikke omsætning i regnskaberne, men Karina Boldsen siger, at omsætningen de seneste tre-fire år har ligget i niveauet 25-27 millioner.

Den nye strategi omfatter også en udvidelse af ledelseslaget, som skal bidrage til at føre strategien ud i livet.

Teknologien skubber på markedet

Karina Boldsen peger på to elementer, som har afgørende indflydelse på vækstplanens virkeliggørelse.

Først og fremmest har teknologien gjort det muligt for selv meget komplekse virksomheder at opnå transparens i analysegrundlaget og at få informationer om performance helt op på koncernniveau i realtid.

"Det er en virkelig drivkraft på markedet, for det giver virksomheder en enorm konkurrencefordel. Den danske tøjkoncern DK Company, som har 127 datterselskaber, har med vores løsning overblik over hele forretningen i næsten-realtid," fortæller Karina Boldsen.

Desuden har Solitwork satset på at have både medarbejdere med meget dyb forretningsforståelse og medarbejdere med udviklerkompetencer på højeste niveau.

"Vores forretningsforståelse er en kernekompetence og afgørende for, om vi kan håndtere de komplekse organisationer. Vi rekrutterer typisk dataloger, økonomer eller cand.merc.aud'er, og vi har indledt et samarbejde med Aarhus Universitet for at sikre vores pipeline på medarbejdersiden", siger Karina Boldsen.

Virksomheden, som er Microsoft BI-guldpartner, sælger og implementerer både egenudviklede løsninger og for eksempel Dynamic AI fra danske Cintac. Kunderne er typisk større virksomheder og omfatter blandt andre TDC, BankInvest, Xergi og altså DK Company.

Læs også:

Vild vækst på BI-markedet: Derfor sælger det så godt

BI som du aldrig har prøvet det før: Her er de nye løsninger




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan automatiserer du med Copilot

Høst fordelene og sæt strøm til processerne med Microsofts alsidige AI-assistent.

06. februar 2025 | Læs mere


Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere