Den succesfulde app Mobilepay tager nu endnu et skridt ind på scenen for mobilbetaling. Danske Bank, der står bag app'en, tilbyder fremover app-udviklere, at de kan lade kunderne betale med Mobilepay. Det skriver Politiken.
Dermed behøver kunderne ikke tage dankortet op af lommen eller indtaste kortoplysningerne, hvis de allerede benytter Mobilepay. 1,2 millioner danskere har installeret app'en, og 68 procent er ikke kunder i Danske Bank.
"Vi har store forventninger til det. Vi tror, at perspektiverne er rigtig store. Vi starter i dag med Scanomat, og gør os nogle erfaringer, men vi tror, at der er mange, der har en app eller vil bygge en app, der vil bruge vores løsning," siger Mark Wraa-Hansen, der er chef for Mobilepay-divisionen i Danske Bank.
Alle landets virksomheder får muligheden fra oktober, men Scanomat, der står bag tusindvis af automatiske kaffebryggere, begynder at bruge løsningen allerede nu, skriver Politiken.
I Scanomats app, Topbrewer, kan kunder bestille kaffe, når de står foran en af Scanomats mange automater.
Når de kaffetørstige kunder har valgt den drik, de ønsker, ryger de automatisk over i Mobilepay-app'en, hvor de kan ordne betalingen.
Straks efter går maskinen i gang med at brygge kaffen - Scanomat lover ifølge avisen, at det ikke tager mere end 20 sekunder.
Danske Bank regner med, at mange app-udviklere vil være interesserede i at koble sig op på Mobilepay-systemet.
"Vi har talt med flere virksomheder, der fortæller, at brugerne ofte falder fra, lige så snart de skal indtaste deres kortoplysninger. Det kan den her løsning måske hjælpe virksomhederne med," siger Mark Wraa-Hansen.
Læs også:
Åben krig om mobilbetalinger: Så meget er på spil for de danske banker