Nokia har spurgt 11.000 telekunder om, hvad der får dem til at blive hos deres teleoperatør, og hvad der er vigtigt hos en udbyder.
De mange interviews er foretaget i 11 forskellige lande.
Det kommer næppe som en overraskelse, at prisen ligger i top.
44 procent siger, at en udbyder skal have gode priser, og at det skal være nemt at betale sin regning.
Men hvad prisen skal være, er noget andet.
"Det afgørende er, at kunderne forstår, hvad de betaler for, ikke om man betaler 100 eller 200 kroner. Tilfredsheden med prisen handler således også om gennemsigtige aftaler," fortæller Lise Karstensen, landechef for Nokia i Danmark.
Selskabernes måde at behandle kunderne på, customer care, betyder meget for 15 procent.
"Det skal være nemt at komme i kontakt med sit selskab, og der skal være adgang på alle platforme og sociale medier."
Måles på sikkerhed
29 procent af telekunderne peger på, at kvalitet af tjenester og kvalitet i netværket er topprioritet.
Der skal være dækning overalt.
"I vores undersøgelse fra 2007 var denne post ikke så stor. Der var fin dækning til at ringe, og sms virkede bare. Men efter at smartphonen er kommet, vokser denne post. Nu handler det ikke bare om tale, men i meget stort omfang om, at data og tjenester skal være på plads," siger hun.
Og hun peger på, at dette område vil komme til at fylde mere i fremtiden.
Et område som sikkerhed vil ligeledes blive et område, som teleoperatører vil blive målt på i fremtiden.
"Jo mere vi bruger vores telefoner, jo større vil kravet være til datasikkerhed. Og det vil operatørerne blive målt på," vurderer Lise Karstensen.
Tilhørsforholdet til firmaets brand eller image er ikke taget med i undersøgelsen.
Hvad kan få dig til at skifte teleoperatør?
Læs også:
Næste mobility-bølge: Her er fem ting du skal satse på
Huawei: 5G er så potent, at vores viden om netværk og it skal genstartes