"Den bevæger sig med mig," lyder det entusiastisk fra en af de medvirkende i en optaktsvideo, som Amazon for få uger udsendte.
I videoen ser vi en række medvirkende, der begejstret udbryder "wouw", mens de betjener en ny og endnu hemmelig Amazon-enhed.
De fleste forventer, at der er tale om den længe ventede smartphone fra Amazon, og den opmærksomme seer vil desuden kunne spotte en telefonlignende enhed, der 40 sekunder inde i videoen dukker op i et kort øjeblik nederst i billedet.
Cirka 40 sekunder inde i vidoen kan du i et splitsekund se en telefon dukke op nederst i billedet.
Ny revolutionerende 3D-teknologi
De medvirkendes begejstrede reaktioner tyder på, at smartphonen vil indeholde en ny og overraskende teknologi, som ikke tidligere er set i en smartphone.
Den amerikanske blog Techcrunch mener at vide, at der er tale om en 3D-teknologi, der er udviklet af den japanske virksomhed Omron. Teknologien er døbt Okao Visioni, og ved hjælp af telefonens indbyggede accelerometer og gyroskop samt fire kameraer på fronten, der registrerer brugerens hovedbevægelser, kan den fremvise 3D-animerede skærmbilleder og menuer, der reagerer på brugerens bevægelser.
Ifølge Techcrunch vil telefonen anvende Amazons egen tilpassede udgave af Android, FireOS, og telefonen vil indeholde flere indbyggede apps, der gør brug af 3D-teknologien.
Den amerikanske blog kan dog ikke fortælle mere om, hvilken praktisk anvendelse teknologien vil have.
Ud over 3D-funktionen vil telefonen ifølge teknologibloggen BGR, Boy Genius Report formentlig have en skærm på 4,7 tommer med en 720p hd-opløsning samt være udstyret med en Qualcomm Snapdragon-processor og 2 GB ram.
Derfor lancerer Amazon en telefon
Amazon startede som bekendt som en digital boghandel og har siden da udviklet sig til at være et altdominerende digitalt stormagasin, der konstant innoverer og kaster sig ind i nye forretningsområder.
Eksempelvis udbyder Amazon i dag cloud- og streamingtjenester, producerer ebogslæsere og tablets under Kindle-brandet og eksperimenterer med at levere varer til kunderne ved hjælp af droner.
Men lanceringen af en telefon vil Amazon kaste sig ud i direkte konkurrence med blandt andet Apple og Samsung, der i forvejen kæmper en hård kamp om smartphonemarkedet.
Ifølge James McQuivey, der er analytiker ved it-analysehuset Forrester Research, har Amazon dog ikke andet valg end at kaste sig direkte ind i smartphone-krigen.
Her er Amazons helt store frygt
I et interview med den amerikanske avis New York Times vurderer James McQuivey, at det i dag ikke længere blot handler om at være til stede på smartphone-markedet.
Nu har det udviklet sig til en kamp om at vinde herredømmet over markedet.
"Hvis du er Amazon, er din bekymring, at du risikerer at blive udelukket fra den næste store platform. Derfor skal Amazon hoppe ind i markedet, så virksomheden kan gøre sig selv relevant for kunderne, uanset om de befinder sig på badeværelset, i køkkenet eller i bilen," siger han til New York Times.
Kan blive marginaliseret
Forholder Amazon sig passivt, risikerer virksomheden derimod at blive marginaliseret af konkurrenter, der vil bruge egne platforme til at erobre nogle af Amazons forretningsområder. Eksempelvis har Apple allerede udstyret sine enheder med virksomhedens egen digitale eboghandel, iBooks.
James McQuivey gør desuden opmærksom på, at Google har visioner om at integrere nye former for lokationsbaserede annoncer i Android, hvilket kan give de fysiske butikker, der er i evig kamp med Amazon, nogle nye annonceformer, som Amazon vil være ekskluderet fra.
Eksempelvis vil en bruger, der på Google har søgt efter et specifikt produkt, kunne få en annonce på sin telefon, når vedkommende nærmer sig en butik, der har netop dette produkt på tilbud.
Amazons store fordel
I kampen om smartphone-købernes gunst har Amazon dog en stor fordel, påpeger New York Times. Med sit populære online supermarked har virksomheden en salgskanal, som konkurrerende smartphone-producenter ikke kan matche.
Her kan Amazon sælge sin smartphone direkte til sine 250 millioner kunder uden indblanding fra en mellemmand, og der er eksempelvis mulighed for at strikke særlige tilbud sammen, hvor kunderne sammen med telefonen får adgang til Amazons streamingtjeneste Amazon Prime, der streamer musik, film og ebøger.
Læs også:
Billig tv-streaming fra Amazon: Skal tæske Apple og Google
Her er Amazon-stifterens mest enkle (men bedste) råd til dig