Hvorfor synes din datter, at det er håbløst forældet at sende sms'er?
Og også dine kolleger - og måske sågar din gamle far?
Måske undrer du dig over, hvorfor så mange efterhånden foretrækker besked-apps som WhatsApp frem for den traditionelle sms.
Antallet af afsendte sms'er falder nemlig drastisk, og i stedet er det via apps som SnapChat, Viber, Kakao, Facebook og WhatsApp, at kommunikationen foregår.
Det er der flere forklaringer på, lyder det i en kommentar fra Forrester-rådgiver Thomas Husson.
"Besked-apps er i eksplosiv udvikling," skriver han.
"Besked-apps tilbyder en differentieret og gnidningsløs oplevelse frem for sms og andre kommunikations-værktøjer. Eksempelvis tilbyder de avancerede funktioner til gruppe-beskeder multimedie-funktioner, konstant innovation og muligheden for at følge brands til fordel for forbrugeren," forklarer han og skriver, at besked-apps er med til at redefinere sociale medier.
Samtidig er de med til at ruske godt og grundigt op i markedet, fordi de er født ud af hele mobil-bølgen og dermed fra starten har kunnet få kontakt med mange brugere og udnytte den infrastruktur, der allerede er skabt - og betalt - af andre.
"Ingen tvivl om, at besked-apps hurtigt har ødelagt den gode gamle og lukrative forretning, som blev ført an af teleoperatører og pionerer som BlackBerry Messenger, der ikke distribuerede sin app tidligt nok til andre platforme."
Her ligger den store værdi gemt
Thomas Husson mener også, at de mange nye og uhyre populære apps til at kommunikere har en fordel i, at de ved så meget om brugerne, fordi de også indeholder hele det sociale lag - den indsigt kan bruges til at styrke virksomhederne bag.
"Indtil nu har de fleste besked-apps anvendt avancerede analyser til at forbedre oplevelsen, men de kan også tilbyde en enorm værdi som nye lytte-platforme for marketingfolk."
Ifølge Erhvervsstyrelsen blev der sendt 519 millioner færre sms'er i første halvår 2013 end i halvåret før.
"Hvis man sammenligner antallet af afsendte sms'er i første halvår 2013 med første halvår 2010, hvor antallet af sms'er toppede, så er der forsvundet 1,6 milliarder afsendte sms'er, eller hvad der svarer til en nedgang på 24,4 procent," har styrelsen udtalt i en rapport.
Værdien i de nye besked-apps er svær at fastslå - ikke mindst fordi mange af tjenesterne stadig er gratis at anvende og derfor ikke har en direkte omsætning på brugerne.
Det betyder dog ikke, at de ikke repræsenterer en betydelig værdi - det så vi blandt andet, da Facebooks Mark Zuckerberg tidligere i år besluttede at købe WhatsApp for omkring 100 milliarder kroner.
Det køb var et stort tema på dette års Mobile World Congress, hvor mange af de traditionelle teleoperatører forsøgte at knække koden til, hvordan de forbliver relevante, når de nye tjenester og indholdsleverandører fylder mere og mere.
Læs mere om den udfordring her.
Læs også:
Vi dropper sms'en: Men den har stadig flere trumfer