Det store danske konsulenthus Platon Group får ny ejer.
Konsulenthuset - med omkring 150 it-konsulenter i stalden - bliver nemlig overtaget af revisionsselskabet Deloitte.
Platon beskæftiger sig med big data, information management og business intelligence og lignende.
De 150 it-konsulenter er med andre ord eksperter i at styre, organisere samt drive mening og viden ud af de data-strømme, der findes i virksomhederne.
Det er noget, som Deloitte ser stor værdi i i en tid, hvor topcheferne i stigende omfang konkurrerer på at træffe de rigtige strategiske beslutninger i komplekse miljøer.
Det kan du læse mere om her: Big data afmystificeret: Sådan kommer du i gang
Denne udvikling kræver, at topcheferne forstår data. Og det kan netop big data og business intelligence understøtte.
"Håndtering og brug af data er blandt de allervigtigste værdi-skabere i både private og offentlige virksomheder," lyder det fra den administrerende direktør i Deloitte, Anders Dons, i en meddelelse.
Han peger på, at det gælder for det finansielle område, men også i produktion, salg, risiko-styring, strategi samt på skatte-området, hvor øgede muligheder for at kværne og forstå data kan hjælpe topcheferne.
Stort to-cifret millionbeløb
Selskaberne vil ikke fortælle, hvor meget Deloitte betaler for Platon, men der er angiveligt tale om et to-cifret million-beløb i den pæne ende.
Platon-chef Michael Borges har tidligere fortalt Computerworld om Platons ejerforhold.
Platon omsatte i 2012 for godt 124 millioner kroner og landede et driftsoverskud på syv millioner kroner.
Michael Borges siger til Børsen, at Platon - der i årevis har betragtet PA og netop Deloitte som nogle af de største konkurrenter på rådgivningsdelen - bliver solgt, fordi big data-området er blevet for stor en mundfuld.
Det skyldes, at netop data-analysen er blevet et centralt område for topcheferne.
Det gør, at virksomheder ifølge Michael Borges forlanger "en detaljeret forretningsindsigt", når konsulenterne rykker ud.
Og den indsigt har Platon ikke. Men det har Deloitte.
"Big data-området er blevet for stort og komplekst til, at vi kan klare os som en relativt lille spiller. Alle it-giganterne er nu blevet aktive spillere på vores marked," siger han til avisen.