Dårligt nok havde Microsoft sluppet launch-knappen, før den nye Office til iPad tordnede til vejrs på listen over de mest populære og mest downloadede apps til Apples App Store.
Siden lanceringen i sidste uge er løsningen blevet downloadet 12 millioner gange og er fortsat blandt de mest downloadede i App Store.
Du kan læse mere om lanceringen her: Microsoft i kovending: Lancerer kæmpeprogram til iPad.
Microsoft har tidligere lanceret enkeltstående iPad-apps med del-elementer til Office, men det er første gang, at selskabet lancerer native gratis-versioner af hoved-programmerne i Office, nemlig Word, Excel og PowerPoint.
Fidusen for Microsoft er, at brugerne er nødt til at investere i et abonnement til Office 365, hvis de for alvor skal kunne arbejde med de pågældende apps.
Det er en helt ny tilgang for Microsoft, der ellers hidtil har fokuseret på med alle midler at lokke brugerne over på Windows-fokuserede systemer.
Du kan læse mere om dette markante strategi-skifte her: Det nye Microsoft: Lægger Windows bag sig - her er den nye fremtid.
Det er endnu for tidligt at sige noget om, hvorvidt iPadbrugerne vitterligt vil benytte de nye Office-apps som en sluse over mod Office 365, eller om de mange downloads primært skyldes nysgerrighed og lysten til at se, hvordan løsningen egentlig fungerer.
Du kan læse mere om modtagelsen af Office til iPad her: Her er dommen over Office til iPad: Geniale eller gumpetunge apps?
Computerworlds amerikanske søstermedie, Macworld, har vurderet både Excel og Word ganske højt med en rating på 4 ud af 5 til Excel og Word, mens PowerPoint får ratingen 3,5 ud af 5 på grund af dets relativt lave antal features.