Når det gælder tablet-markedet, er der ingen, der slår Android og Samsung.
Ifølge nye tal fra analysehuset Gartner steg salget af Samsungs Android-baserede tablet-computere nemlig med hele 68 procent i 2013.
Android er samtidig det klart mest dominerende styresystem på tablet-markedet med en markedsandel på 62 procent.
Samsung solgte i 2013 næsten 121 millioner Android-baserede tablet-computere.
Det er en voldsom stigning i forhold til 2012, da der blev solgt 53,3 millioner Samsung tablet-computere.
Markedsandelen for Apples iOS er samtidig faldet fra 52,8 procent til blot 36 procent.
Øgede antal solgte enheder
Ganske vist øgede Apple salget af solgte iOS-tabletcomputere fra 61,5 millioner til 70,4 millioner eksemplarer, men markedet er vokset hurtigere, hvilket betyder, at selskabets markedsandel er faldet.
Salget af Microsofts Windows-tablet-computere gik ligeledes frem fra 1,2 millioner solgte eksemplarer til fire millioner solgte eksemplarer i 2013.
Det betyder, at selskabets markedsandel ligger uændret på 2,1 procent.
Gartner peger på, at Microsoft er nødt til at udvikle et mere attraktivt økosystem for både forbrugere og udviklere, hvis selskabet skal gøre sig håb om at kunne udfordre Android og iOS.
Ifølge analysehuset er tablet-markedet nu i høj grad ved at blive modnet, og den hårde konkurrence mellem producenterne har sat ind.
Det betyder ifølge Gartner, at producenterne nu for alvor foruden skarpe priser og solid hardware skal til at fokusere på at forbedre brugeroplevelsen og deres økosystemer, hvis de vil banke konkurrenterne.