Det er ikke kun Computerworld, som efter vores grundige test er begejstret for Tesla S.
Efterspørgslen er så stor, og produktionen af batterier så lille, at det har givet en frygt for, at det vil skabe en global mangel på LiOn batterier, der er de samme batterier, som bruges i bærbare computere.
Forskellen på den bærbare og bilen er blot, at en Tesla S bruger godt 7.000 LiOn batterier.
Det har fået Tesla til at planlægge opførelsen af deres egen "gigafabrik", hvor Teslas CEO, Elon Musk, forventer, at Tesla selv vil producere batterierne, så de kan følge med det formodede salg.
Det skriver Engadget.
Tesla forventer at få produceret op imod 40.000 Tesla S modeller i slutningen af 2015.
Elbil til halv pris
Med "gigafabrikken" regner Tesla med at have et årligt produktionsniveau i 2020, der svarer til hele verdens samlede produktion af LiOn batterier i 2013.
Efter planen skal fabrikken placeres i en af fire amerikanske sydstater, hvor blandt andet vind- og solenergi giver gode muligheder for grøn energi.
Det vil betyde, at Tesla kan holde prisen nede på batterierne, imens de selv kan udrulle deres kommende "Generation III" model. En model som Elon Musk forventer i 2017 vil koste halvdelen af, hvad nuværende Tesla-biler koster.
Tesla samler godt 1,6 milliarder dollar, svarende til 8,7 milliarder kroner, fra investorer. Det forlyder, at Panasonic er med i puljen med over en milliard dollar.