Kun 25 procent af Yahoos omkring 11.500 ansatte har efter krav fra ledelsen skiftet deres Microsoft Outlook-mailklient ud med selskabets egen Yahoo Mail til virksomheder.
Det skriver All Things Digital, efter at Yahoo har modtaget massiv kritik for den store oktober-opdatering af Yahoo Mail, som blandt andet inkluderer introduktionen af nye multitasking-funktioner og tabet af tab-funktioner.
Nyhedsmediet er kommet i besiddelse af et memo fra Yahoo-topledelsen, hvor senior vicepræsident for mail-servicen, Jeff Bonforte, og selskabet it-direktør, Randy Roumillat, står som underskrivere.
Yahoo: Vi har fejlet
De indleder memoet med at være nedladende over for Microsoft Outlook med budskabet 'Windows 95 ringede og ville have sit mail-program tilbage'.
Og så kommer det egentlige budskab fra Yahoo-ledelsen til de ansatte:
"Tidligere i år bad vi dig om at flytte din virksomheds-mail til Yahoo Mail. 25 procent er skiftet (tak for det). Men selvom vi har indført det blidest muligt, så har vi åbenbart fejlet i vores mål med at rykke vores kolleger over på Yahoo Mail."
"Nu skal de resterende 75 procent så til at foretage skiftet. Ud over de praktiske fordele ved at give feedback til Mail-holdet har vi som selskab et princip om at bruge de produkter, som vi selv udvikler," lyder det fra ledelsen.
Kom så, sømand!
Derefter følger flere hårde stød i et humoristisk tonefald mod Microsoft Outloook, som blandt andet bliver kaldt en dinosaur, mens ledelsen i memoet står fast på budskabet om, at de Yahoo-ansatte skal benytte selskabets egen mail.
Humor pakket ind i gennemskuelig og overdreven motivation er også blandt de værktøjer, som Yahoo-ledelsen gør brug af i sit forsøg på at vende arbejdsstyrken mod Yahoo Mail.
"Kan du mærke en kildrende fornemmelse? Tag en dyb indånding, for du kan godt. Vi vil have dig ombord, sømand!"
Du kan selv læse den ganske underholdende mail fra Yahoo-ledelsen her.
Læs også:
Prisvindende dansk it-virksomhed: Derfor tager Yahoo fejl