Den fremadstormende besked-app Snapchat har for nylig afvist et opkøbstilbud fra Facebook på mindst 16,6 milliarder danske kroner.
Det skriver den amerikanske avis Wall Street Journal.
Ifølge avisens kilder skyldes afslaget, at Snapchats blot 23-årige direktør og medstifter, Evan Spiegel, håber, at appens fortsatte vækst i brugertal og i antallet af sendte beskeder vil retfærdiggøre en endnu højere værdiansættelse i fremtiden.
Derfor formodes det, at Snapchat først vil overveje tilbud om opkøb eller yderligere investeringer om et års tid.
Men allerede nu er der følere ude fra den kinesiske internet-gigant Tencent Holding, der er et af verdens største internetfirmaer - kun overgået af virksomheder som Google, Amazon og Facebook.
Går efter markedsværdi på 22 milliarder
Ifølge Wall Street Journal er det kinesiske firma villig til at stå i spidsen for en kapitaltilførelses-runde, der vil give Snapchat en markedsværdi på 22 milliarder kroner.
Snapchat har endnu ingen omsætning, men stifteren Evan Spiegel har ved flere lejligheder gjort det klart, at Snapchat arbejder på at finde en model, der gør det muligt for virksomheder at købe sig til annoncer i Snapchats app.
Det er kun lidt over to år siden, at Snapchat blev stiftet, og virksomheden har siden da opnået enorm popularitet ved at give brugerne mulighed for at sende beskeder, der automatisk forsvinder efter få sekunder.
Tjenesten er især populær hos teenagere og unge voksne.
Ifølge Wall Street Journal bliver der sendt 350 millioner Snapchat-beskeder - også kaldet snaps - hver eneste dag.
For nylig måtte Facebook erkende, at virksomheden har faldende popularitet blandt unge mennesker, mens apps som netop Snapchat vinder frem blandt de yngre smartphone-brugere.
Hvis Facebooks opkøbstilbud var gået i gennem, så havde det været tre gange større end Facebooks opkøb af Instagram for halvandet år siden.
Læs også:
Det er bare så gammeldags at sms'e - her er afløseren
Far til teenage-datter: Jeg betaler, hvis du skrider fra Facebook