Hver måned bliver der brugt omkring en milliard timer på at se tv-serier og film på Netflix, og det meste indhold vises på fladskærmen.
Streamingtjenesten virkede allerede ved lanceringen i Danmark i efteråret 2012 på flere smart-tv og via en lang række produkter, som allerede var koblet til fjernsynet i stuen som konsoller, Blu-ray- og medie-afspillere.
Tv-oplevelsen af Netflix var ikke helt så imponerende som på eksempelvis iPad, og der kunne godt opstå infight med fjernbetjeningen eller konsollens controller, når en film eller en tv-serie skulle findes frem.
Det kunne ganske enkelt være vanskeligt at få overblikket over relevant indhold.
Men Netflix ændrer nu den praksis med det, streamingtjenesten selv betegner som den største softwareopdatering i virksomhedens historie.
Små opdateringer hver uge
Tidligere var det sådan, at Netflix havde udviklet specifik software til hvert enkelt produkt, der kunne bruges til at afspille film og tv-serier.
Men streamingtjenesten har skabt en ny softwareplatform, der kan køre på flere forskellige enheder som set-top-bokse, smart-tv, Blu-ray-afspillere og spilkonsoller.
"Platformen, som installeres, er let og simpel, og den skal meget sjældent opdateres. For hver gang brugeren starter Netflix-programmet, så loader den automatisk det nyeste interface fra internettet. Så vi kan opdatere interfacet, hvornår vi har lyst, og det gør vi generelt hver anden uge med små rettelser", forklarer Chris Jaffe, Vice President of Product Innovation hos Netflix.
Visuelt er der en stor forskel på den gamle og den nye tv-oplevelse på Netflix.
Præsentationen foregår med flere store billeder, og der er mere tekst, der forklarer, hvad de konkrete film og tv-serier handler.
Samtidig er søgningen ændret, så den også er blevet mere visuel og intelligent.
Eksempelvis vises der billeder og ikke kun tekst, når der søges efter titler, en skuespiller eller en instruktør.
Det kræver nu indtastning af ét bogstav, før titelresultater dukker op i en grafisk oversigt.
Stemmestyring vil platformen også understøtte, men så kræver det, at vi danskere spytter kartoflen ud af munden og begynder at snakke eksempelvis engelsk eller spansk.
Samtidig kræver det, at produktet, som Netflix afvikles fra, kan håndtere stemmekommandoer, eksempelvis et smart-tv fra Samsung eller LG.
Amerikanere har testet - uden at vide det
Netflix' nye tv-oplevelse rulles ud nu, men der kan gå nogle uger, før alle streamingtjenestens abonnenter har fået adgang til den nye platform.
Den vil blandt andet virke på PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, nyere smart-tv samt nyere Blu-ray-afspillere.
Ifølge Netflix vil flere andre produkter, der fungerer med fladskærmen i stuen, løbende få den nye software indenbords.
Selv om opdateringen først lanceres officielt nu, så har flere hundrede tusinde amerikanske abonnementer allerede haft adgang til tjenesten - formentlig uden at vide det.
Netflix har nemlig testet den nye udgave af streamingtjenesten ved at give nye abonnementer med en PlayStation 3 adgang.
Ifølge Netflix' egen opgørelse ser abonnementerne mere indhold takket være det nye design.
"Det er basalt set første skridt i en to-årig innovationsproces, hvor vi har mange flere ideer, som vi ønsker at teste og implementere. Så denne lancering er enden på et stort projekt, men begyndelsen til en masse andre projekter, som vi ønsker at gå i gang med," siger Chris Jaffe.
Han vil ikke afsløre, hvilke konkrete nye features Netflix arbejder på lige nu. Men der er ingen tvivl om, at præsentationen af film og tv-serier er et vigtigt indsatsområde:
"En af de ting, som Netflix er stolt af, er en høj grad af personlig skræddersyning via vores algoritme. Og du kan forvente et mere personliggjort og indholdsrigt interface i fremtiden," forklarer Chris Jaffe.