Den populære sociale foto- og video-delings-tjeneste Instagram vil inden for de næste par måneder begynde at vise annoncer for brugerne, mens de anvender tjenesten.
Annoncerne vil blive vist både som foto og som videoer for brugerne, der skal forberede sig på, at annoncerne sagtens kan komme fra brands og afsendere, som de ikke selv følger.
Instagram meddeler, at annoncerne vil blive indfaset gradvist, så brugerne ikke skræmmes væk.
Til at begynde med vil annoncerne således være fra "en håndfuld brands, som allerede er medlemmer af Instragram-communitiet," hedder det.
Skal være naturlige elementer
Målet er ifølge Instagram, at de kommende annoncer for brugerne bliver lige så naturlige som de billeder og de videoer, som kommer fra de brands, som brugerne selv har valgt at følge.
Facebook købte sidste år Instagram for 5,7 milliarder kroner. Du kan læse mere om købet her.
Dengang forlød det, at Instagram trods kraftigt stigende popularitet havde meget svært ved at tjene penge.
Ifølge Instagram selv har tjenesten i dag omkring 150 millioner brugere.
Tjenesten meddeler, at det vil være forventeligt, hvis nogle af brugerne fravælger løsningen på grund af de kommende reklamer.
Dog vil brugerne via forskellige indstillingsmuligheder kunne skjule annoncer, som de ikke bryder sig om, ligesom det vil være muligt at sende feedback om annoncerne direkte til Instagram.