Det bliver en mand med stor erfaring fra salg af consumer-produkter, der fremover får ansvaret for HPs salgskanal for pc'er og printere.
HP har nemlig hentet Peter Møller Kristensen ind til jobbet som ny dansk kanaldirektør med ansvar for forhandlersalget af pc'er og printere.
Den 46-årige Møller Kristensen vender dermed tilbage til HP, hvor han fra 2000 arbejdede som sælger, landechef og salgsansvarlig for consumerprodukter indtil han i 2010 blev hentet over til Acer - et job han forlod tidligere i år efter en større ledelsesrokade hos den taiwanesiske pc-producent.
Trods en fortid hvor vægten har ligget på consumer-salg ser han med fortrøstning på sine muligheder for at kunne udvikle HP's pc- og printsalg til erhvervsmarkedet.
"Da jeg var i HP sidste gang, arbejdede jeg ganske rigtigt primært med consumer-forretningen. Men allerede dengang havde vi også SMB-forhandlerne inde over det område. Og hos Acer har jeg som landechef haft stort fokus på erhvervsmarkedet og såvel små, mellemstore som de helt store forhandlere," siger Peter Møller Kristensen.
"Jeg kan rigtig godt lide de værdier, der præger HP, og jeg var rigtig glad for de ti år, jeg var sidst. Men jeg har også lært mange ting i den tid, jeg har været hos Acer", siger Peter Møller Kristensen.
Han afløser Thomas Persson, der for nylig rykkede frem i HP-hierarkiet som øverste chef for HP's pc- og printforretning i Danmark.
"En af mine vigtigste opgaver bliver at sikre et optimalt miks af forhandlere til de forskellige typer af kunder og styrke vores samarbejde med såvel store forhandlere som de mindre spillere, der dækker specielle markedssegmenter inden for print, teknisk it og mobile løsninger", siger han.
Læs også: