Hos it-virksomheden Schultz Information, der blandt andet har en it-løsning til beskæftigelsesområdet, er strategien uændret efter det noget udskældte KMD-opkøb af ærkerivalen Medialogic.
"KMD var vores konkurrent, da vi gik ind på markedet. Og KMD er stadigvæk vores konkurrent," udtaler administrerende direktør Mette Kaagaard fra Schultz.
Hun oplyser, at selskabets første kunde på dette område var Vejle Kommune, og næste kommune er Randers Kommune.
Begge kunder er vundet efter udbud, og i øvrigt de to første Schultz har deltaget i på beskæftigelsesområdet.
Vundet to første udbud - sulten efter flere
Selskabet er da også kampivrigt og ser frem til yderligere to udbud på området, som man også vil byde på.
Mette Kaagaards budskab i forbindelsen med hele polemikken omkring opkøbet, som har betydet, at blandt andre KITA's formand frygter højere priser og monopol-lignende tilstande, er:
"Vi er tilhængere af konkurrence. Og vores budskab er, at udbud er vejen til det," udtaler Mette Kaagaard.
Schultz tilbyder en standard CRM-løsning på en Microsoft platform.
Ifølge direktøren er selskabets løsning - i modsætning til Medialogics og KMD's løsning på området - ledelsesinformation præsenteret i form af visuelle dashboards, hvor brugervenligheden er bedre.
Og så betyder en "regel-motor", at man får tilpasset systemet ny lovgivning uden alle de fejl, der har præget de øvrige leverandørers systemer, påpeger hun.
Dermed melder Schultz sig da også for alvor på banen - også selv om man kæmper mod KMD, der har en milliardomsætning og 3.000 ansatte i ryggen.
"Vi vidste fra start, at vi skulle konkurrere mod KMD," siger direktøren for Schultz, der har en omsætning på 100 millioner kroner og beskæftiger cirka 100 medarbejdere.