KMDs opkøb af Medialogic har fået kritik, fordi det skulle tage luften ud af konkurrencen på markedet for it til landets jobcentre.
Men det afviser KMD, der konkret peger på endnu en "seriøs konkurrent" i markedet.
"Historisk set har priserne været faldende, og vi er overbeviste om, at vi også fremover kommer til at agere i et marked med en sund konkurrence."
"Schultz Information har i efteråret lanceret en ny løsning og har en voksende kundebase. Det er vores oplevelse, at vi i stigende omfang kommer til at møde dem i markedet som en seriøs konkurrent," udtaler direktør Ole Jensen fra KMD.
Endelig skal man på ingen måder udelukke, at vi vil se yderligere aktører i markedet de kommende år, peger han på.
Køber kompetenceløft
Ole Jensen forklarer, at der er lagt op til betydelige forandringer med beskæftigelsesindsatsen i Danmark de kommende år.
"Og opkøbet sikrer KMD et kapacitets- og kompetenceløft, der vil komme kunderne til gode," forklarer han.
En stor del af kommunerne har for nylig været igennem EU-udbud eller SKI 02.19 og erhvervet sig en jobcenterløsning.
"Derved ligger rammer og vilkår fast i flere år for en pæn del af markedet. Medialogic WorkBase og KMD Opera Univers vil blive videreført hos de nuværende kunder på de gældende vilkår," oplyser han videre.
"Historisk set har priserne været faldende, og vi er overbeviste om, at vi også fremover kommer til at agere i et marked med en sund konkurrence". Skal det tolkes derhen, at KMD forventer fortsat faldende priser de næste år?
"Vi forventer fortsat konkurrence - men hvordan priserne udvikler sig de næste par år, er jo ikke til at sige."
"Det kommer jo blandt andet an på, hvordan de udbudte opgaver ser ud. Så det vil vi nødig konkret spå om," lyder det fra KMD, der i den forbindelse også peger på, at SKI-vilkår med videre ligger fast de næste par år.