"God morgen!".
Sådan indleder de venlige svindlere bag den seneste bølge af phishing-mails, deres mail.
Falske mails, der lader, som om de kommer fra respekterede firmaer, de såkaldte phishing-mails, er ikke noget nyt. Tidligere er det blandt andet gået ud over især banker - og også Apple har fået en tur.
Men det nye er nu, at det er teleselskabet Telia, som svindlerne i deres ubehjælpsomme mail udgiver sig for at arbejde for.
I den falske mail bliver der forklaret, at adgangen til din konto er begrænset, og at du har betalt din regning to gange. Heldigvis kan du, ved at følge et link i mailen, få opdateret dine oplysninger, så det ikke sker igen.
Følger du linket i mailen, bliver du i øvrigt præsenteret for en fin side, komplet med Telia-logo, hvor du kan angive dine kontaktinformationer. Og så selvfølgelig dine kreditkortoplysninger, så du kan modtage din "kompensation".
Telia har i forbindelse med mailen lavet en hjemmeside der gør opmærksom på svindlen og kommer med en række gode råd. Den kan du se her.
Samme fremgangsmåde ramte også flyselskabet SAS for nylig, og de har efterfølgende måttet placere en tekst på deres hjemmeside om, at der florerede falske mails, der var udsendt i deres navn.
LÆR AT GENNEMSKUE SVINDLERNE: Her er de mest populære svindelnumre på nettet
Nedenfor kan du se, hvordan mailen fra svindlerne ser ud. Klik på billederne for at se dem i større udgave.