For fjerde gang på blot tre uger var der igen i går på grundlovsdag seriøse problemer med Telenors webmails.
Hele 60.000 danske privatkunder oplevede, at deres webmail gik i sort omkring middagstid, hvorefter Telenor fik styr på situationen cirka klokken tre i nat.
Nedbruddet betyder, at kunderne ikke kunne logge ind eller sende og modtage mails, hvilket fik flere hundrede til at afkræve en forklaring på telegigantens Facebook-side.
Her meldes der i dag torsdag fortsat om problemer med mailservicen.
"Har I stadig ikke fået styr på jeres mail-servere? Heller ingen mails her i dag...," lyder en af flere beskeder torsdag formiddag fra en utilfreds kunde på Facebook.
Ustabil drift i ugevis
Telenors pressechef i Danmark, Peter Glüssing, fortæller til Computerworld, at de mange fejl skyldes en ustabil mailserver, som teleselskabet ikke kan få til at makke ret.
"Vi har identificeret problemet til at vedrøre filhåndteringen på vores webserver, og vi har løbende prøvet forskellige workarounds for at få det til at virke," siger Peter Glüssing.
Hvorfor skifter I så ikke serveren ud, så kunderne igen kan modtage mails?
"Det er ikke helt så simpelt, og lige nu arbejder vores teknikere på højtryk på en permanent løsning, så kunderne ikke får flere problemer," lyder det fra Peter Glüssing.
Han ønsker i skrivende stund ikke at komme ind på den konkrete løsning.
Pressechefen siger, at løsningen vil blive implementeret inden for "kort tid" - uden dog at kunne præcisere, hvad det betyder i dage og uger for de mange tusinde privatkunder hos Telenor, der oplever flere perioder uden mailadgang.
Mange vrede kunder
Computerworld har i kølvandet på mail-bøvleriet hørt fra flere Telenor-kunder.
Det hele startede med et DDoS-angreb
De er godt og grundigt trætte af ikke at kunne logge ind på deres mails.
"Det er, som om de (Telenor, red.) ikke forstår, at mail i dag er en vigtig del af kommunikationen mellem både firmaer og personer," skriver en vred Computerworld-læser, mens en anden hidser sig op over, at man som kunde er efterladt i den mørke uvidenhed.
"Som det er nu, ser det ud, som de er helt ligeglade. Telenor er også vanskelig at kontakte og få svar fra," lyder det i mailen til Computerworld.
Peter Glüssing beklager mange gange de gener, som Telenor-kunderne oplever i disse uger, og lover bedringer på vej.
"Helt konkret havde vores kundeservice lukket i går på grundlovsdag, men folk kan kontakte os via Facebook," fortæller han midt i mail-roderiet.
Startede med DDoS-angreb
Telenor blev i sidste måned udsat for DDoS-angreb.
Peter Glüssing afviser, at de nuværende problemer skyldes nye angreb.
Dog har nedbruddene den 22. og 23. maj samt nedbruddene den 4. og 5. juni forbindelse til DDoS-angrebet den 9. maj.
Det skyldes, at efter det store DDoS-angreb den 9. maj har Telenor opdateret sine webmail-servere.
Telenor er nu ved at granske denne opdatering for fejl og med Peter Glüssings ord samtidig finde en permanent løsning på problemerne.