TDC's tv-udbyder, Yousee, har fredag haft samlet sine topfolk for at skabe overblik over det nedbrud, som begyndte natten til onsdag, og som stadig huserer på enkelte kanaler i selskabets store tv-pakke.
Det har resulteret i, at de 1,2 millioner berørte husstande i det flere dage lange tv-knas hos Yousee kan skyde en hvid pil efter at få erstatning.
"Yousee har konstateret, at fire kanaler har været afbrudt i mere end 48 timer. På den baggrund har man valgt, at der ikke kan udbetales kompensation. Det skyldes, at det vil falde under bagatelgrænsen i Yousees aftalevilkår, hvis man udregner beløbet for de fire manglende kanaler," forklarer presserådgiver hos TDC, Rasmus Avnskjold, til Computerworld.
I Yousees aftalevilkår fremgår det, at bagatelgrænsen ligger på 25 kroner.
De mindste blev ramt
De fire konstant afbrudte tv-kanaler er Thai TV, Kanalsport, National Geographic og TNT.
At det netop er disse fire kanaler, der har været i sort, er ingen tilfældighed.
"Yousee har under forløbet valgt at prioritere de kanaler, som har flest seere, og de fire berørte kanaler er derfor fire relativt små kanaler med lave seertal," forklarer Rasmus Avnskjold.
Men folk har jo betalt for dem alligevel?
"Ja, men Yousee har valgt denne prioritering, fordi færrest mulige skulle være ramt af nedbrud," lyder svaret fra Rasmus Avnskjold.
Den rungende undskyldning
Presserådgiveren hos TDC beklager, at Yousee-kunderne har måttet trækkes med flimmer, pixelering, manglende kanaler og lyd i flere dage.
"Der skal lyde en stor, rungende undskyldning herfra," siger han i kølvandet på nyheden om, at der altså ikke bliver tale om en kompensation til Yousees kunder.
Så udover den rungende undskyldning, kan Yousee-kunderne også se frem til et rungende nul på den kreditnota, som mange kunder ifølge tv-udbyderens Facebook-side havde set frem til.
Læs også:
YouSee-nedbrud på tredje døgn: Kunder kræver erstatning
Derfor blev millioner af danskere ramt af stort Yousee-nedbrud