Der har længe floreret overvejelser om, hvorvidt Apple er nødt til at lancere en billig-model af iPhonen for at vinde fodfæste på de spirende gigantmarkeder i Indien og Kina. Disse planer kan du læse mere om her.
Men det er ikke kun kineserne og inderne, der har brug for billige iPhones.
Det har også europæerne, der er ramt af krise og økonomisk afmatning.
Det mener topchefen for et af Europas allerstørste teleselskaber, France Telecom, Stephane Richard.
Pris-fokus
Han siger til Bloomberg, at de europæiske forbrugere i dag er mere fokuseret på pris end noget som helst andet, når de køber ny smartphone.
Tidligere har fokus mere handlet om at købe det nyeste eller det smarteste.
Det underbygges ifølge ham af, at der i dag sælges flere Android-telefoner i Europa end de dyrere iPhones.
"Markedet vil være meget vanskeligt for de dyrere smartphones, som er forbeholdt nogle få hundrede tusinder forbrugere, som vil købe den seneste iPhone-model," siger han til avisen.
Hertil kommer, at flere og flere europæiske forbrugere i dag venter længere, inden de anskaffer skrotter den gamle telefon og anskaffer sig en ny smartphone.
"Vi ser færre 'early adopters,' og det vil efter alt at dømme især gøre sig gældende, når den næste version af iPhonen kommer. Det bliver sværere og sværere at sælge en telefon til 4.000 kroner," siger han.
Læs også:
iPhonen har peaket - og det bliver aldrig det samme igen.
Rygte: Sådan bliver Apples kommende lavpris-iPhone.
Mobil-udvikling: Her er CIO'ernes klare favorit-system.