Artikel top billede

Disse it-systemer har højeste prioritet for it-cheferne

Virksomhederne har et klart fokus i de kommende år, hvilket vil betyde opgraderinger inden for en bestemt type software.

"At få fat i kunder, at forbedre kundeoplevelsen og at øge omsætningen er vendt tilbage til hovedscenen."

Sådan skriver Forrester-analytiker William Band i et blogindlæg med udgangspunkt i en global undersøgelse blandt flere end 2.000 beslutningstagere, der er blevet spurgt til prioriteringerne for de kommende 12 måneder.

Det viser sig ifølge Forrester, at topprioriteten er at erhverve og fastholde kunder - det svarer 73 procent af beslutningstagerne.

73 procent svarer også, at den højeste prioritet er at øge virksomhedens omsætning, mens det næste punkt på listen for 68 procent er at møde de øgede forventninger hos kunderne og at øge kundetilfredsheden.

"Det er ud fra disse data tydeligt, at en effektiv håndtering af kundeforhold er blevet topprioriteten i forhold til forretningssucces," skriver William Band.

"Kunder forventer i stigende grad oplevelser, der er samlede og går på tværs af kanaler, er personaliserede og kontekst-baserede."

"Hvilke skridt kan du foretage for at konkurrere mere effektivt i denne tid, hvor der er voksende kunde-magt, digitale omvæltninger og behov for blive mere agil i forhold til at gribe muligheder i markedet?"

Sådan ser markedet ud

Før påske skrev Computerworld, CRM sammen med cloud vil være i fokus for virksomhedernes software-investeringer i 2013 og 2014.

Det er ikke mindst software-as-a-service-modellen, mange af CRM-kunderne har i kikkerten. Et aktuelt eksempel er skoproducenten ECCO, der har valgt at satse på CRM fra Salesforce.com.

Peter Ulka, der er CRM-rådgiver hos HerbertNathan & Co og desuden medforfatter til bogen CRM Håndbogen, forklarede, at der i disse år blandt andet er arbejdes en del med at gøre CRM-løsningerne mere fleksible.

"Det er systemernes evne til inden for rammerne af en standard at kunne tilpasses den enkelte virksomheds konkrete behov."

"Mange af de nyere systemer har en enorm bred ramme, så du eksempelvis kan lave nye skærmbilleder med nye data-objekter, mens det alligevel er fuldstændig standard," fortalte Peter Ulka.

IDC Danmark venter, at CRM-markedet vil vokse med cirka seks procent årligt fra 2012 til 2016, og at andelen af SaaS-løsninger vil stige. 

Læs også:

Cloud-løsningerne løber fra de klassiske CRM-systemer

CIO for gigantiske Ecco: Derfor skifter vi til Salesforce




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere