Læs også: Ericsson-boss: Her tjener vi vores mange milliarder
Inden for de næste par uger vil verdens største leverandør af telenetværk, Ericsson offentliggøre købet af Microsofts IPTV-enhed, også kaldet MediaRoom.
Det skriver Bloomberg baseret på kilder tæt på processen.
Ifølge kilderne skal det ventede køb ses som en strategisk håndsrækning til Ericssons primære kunder, teleselskaberne, hvis indtjening er presset af konkurrencen fra internet- og kabeludbydere.
Som leverandør af teleselskabernes netværksudstyr rammer det nemlig også Ericsson, når teleselskabernes pressede indtjening får dem til at holde igen med investeringerne.
Set med Microsofts øjne hænger et salg sammen med software-kæmpens fokus på at levere tv via Xbox spillekonsollen.
En analytiker kalder det potentielle køb for markeringen af et strategisk skifte for Microsoft.
"MediaRoom er gået fra at være en central del af Microsofts tv-strategi til at være en sidebeskæftigelse," siger Colin Dixon, chefanalytiker hos nScreenMedia til Bloomberg.
Ifølge avisen har hverken Ericsson eller Microsoft ønsket at kommentere på rygterne.