Selv om flere aktører - herunder Expert - er bukket under på det svenske forbrugerelektronikmarked, så er det fortsat et benhårdt marked.
Det er i hvert fald indtrykket, hvis man ser på regnskabstallene fra den svenske Siba-kæde, som bestemt ikke ligner en succes. Kæden er lige kommet med et regnskab, der viser at Siba tabte 99 millioner svenske kroner sidste år (knap 88 millioner danske kroner).
Siba er moderselskab til de danske Computercity-butikker.
Det store tab er det femte minus i træk for Siba-kæden, der i forrige regnskabsår kom ud med et minus på 72 millioner svenske kroner.
Men trods de store underskud er Siba ikke på vej til at give op.
I årsberetningen skriver koncerndirektør Fabian Bengtsson i følge Dagens Nyheter at, "der er opstået muligheder i den nye markedssituation". Han hævder samtidig, at Siba har vundet markedsandele.
Men samtidig har Siba dog - modsat konkurrenterne fra Elgiganten - besluttet at skrotte salget af hårde hvidevarer og vil fremover koncentrere sig som salget af forbrugerelektronik.
SIba havde i regnskabsåret, der sluttede ved udgangen af august 2012 en omsætning på 2,6 milliarder svenske kroner. Det svarer til 2,3 milliarder danske kroner.