Artikel top billede

Det kan du forvente dig af næste Dynamics CRM

Microsoft vil løfte Dynamics CRM gennem opkøbet af to virksomheder, der skal give kunderne endnu flere muligheder.

Læs også:
Microsoft: Sådan bliver fremtidens Dynamics

Microsoft: Sådan skal kunder komme med i fællesskab

Microsoft: Nu retter vi fokus direkte mod CIO'erne

Microsoft Convergence, New Orleans: To nye virksomhedsopkøb skal løfte Microsoft Dynamics CRM.

Microsoft annoncerede under Convergence-konferencen opkøbet af schweiziske Netbreeze, og i oktober 2012 hev Microsoft også pungen op af lommen og købte virksomheden MarketingPilot.

It-giganten fra Redmond har allerede lanceret ét Microsoft produkt, der udspringer af opkøbene og nu er flere på vej.

Det fortæller Bill Pattersen, der er leder for produktplanlægning  og strategi for Microsoft Dynamics CRM.

Overfor Computerworld fortæller Bill Patterson, hvad kunderne kan forvente sig af de kommende versioner af CRM softwaren.

Han løfter også sløret for, hvordan Microsoft vil arbejde mere direkte med kunderne i fremtiden. Et område som Microsofts partnere traditionelt set selv har siddet på.

Nye opkøb skal løfte Dynamics CRM

Microsoft har hurtigt fået Marketing Pilot ind i folden, og kan allerede nu præsentere et konkret produkt, der udspringer direkte fra de nye medarbejdere.

Produktet bruges som et redskab til at automatisere marketings processer.

"Vi har allerede præsenteret MarketingPilot 15, som bruges af kunderne til at automatisere marketingsprocesser," siger Bill Patterson.

Men det er nu alligevel Netbreeze, som Bill Patterson er mest stolt af at fortælle om.

"Det giver os en række værktøjer og teknologier til Social Analytics, og samtidig får vi nogle virkelig dygtige medarbejdere, der ikke kun fokusset på socialanalyse fra et kanalperspektiv, men også Social Analytics set som et globalt fænomen, som vores kunder nu kommer til at drage nytte af."

Sådan bliver analysen bedre


Microsoft har opkøbt virksomheden for at løfte Netbreezes specielle sprog værktøj over i Dynamics CRM.

"Translations værktøjet er meget avanceret. Systemer kan analysere alt fra engelsk, tysk, fransk og mange flere. Det gør værktøjet unikt." siger han.

I dag er Dynamics CRM brugt i 80 forskellige lande, og systemet understøtter godt 40 sprog.

"Men vi kan ikke nøjes med, at vores platform kun understøtter engelsk, og forvente at eksempelvis vores franske kunder ved at vi også er der for dem." fortæller Bill Patterson.

Og her ser Bill Patterson store muligheder, for at kombinere de egenskaber som de ny opkøbte virksomheder bibringer Microsoft.

"Det første du vil se os gøre, er at bringe Netbreeze ind i Marketing Pilot, og det vil gøre markedsføringsløsningerne mere realtime." siger han og fortsætter:

"Det er noget vi vil udvikle på, og udgiver henover de næste 12 måneder."

Microsoft: Fremtiden handler om vækst

Når Microsoft kigger i krystalkuglen, så tager de først ét skridt og anskuer fremtiden fra fortiden.

"Fortiden har handlet om CRM-systemer, der kunne automatisere processer og standardisering af data," siger han og fortsætter:

"Målet med CRM set over de sidste 10 år, har været at forstå de gentagelser i den adfærd som brugerne har, for derefter at fjerne omkostninger gennem automatisering."

Men den tid er forbi, nu er det helt andre emner, der tegner sig i horisonten.

"Tiden for produktivitetsorienterede investeringer er ved at være forbi. Virksomhederne har svært ved at presse mere ud af medarbejderne i dag,"

Nu handler det om at vise kunderne, hvordan softwaren kan bruges til at skabe vækst.

"For Microsoft handler det om, at få kunderne til at bekymre sig mindre om nedbringelse af omkostninger, for i stedet at skabe nye vækst muligheder gennem CRM," siger Bill Patterson og fortsætter:

"De næste CRM udgivelser vil havde strategi og vækst som omdrejningspunkt i produktet."

Og kunderne kan allerede se frem til en ny version af Dynamics CRM i år.

Navnet på udgivelsen vil Bill Patterson ud med, men han kan dog fortælle, at arbejdstitlen på projektet er Orion.

"Næste store udgivelse kommer i 3. kvartal 2013. Vi arbejder overordnet på, at forbedre brugeroplevelsen i CRM. Vi gør brugerinterfacet mere simpelt, nemmere og lækkert for slutbrugeren."

Microsoft: Kunderne skal snakke direkte med os
Bill Patterson mener, at fremtidens kundebehov vil være byde på en langt større grad af kompleksitet end i tidligere tider.

Og det kræver, at Microsoft står parat til at hjælpe.

"De fleste virksomheder har ikke de dataanalytikere som Microsoft har. Mange har ikke mulighed for, at tage information, der andre kilder end deres egne, og få noget meningsfuldt ud af det," siger Bill Patterson.

Han fremhæver samtidig, at hjælpen tidligere skulle komme direkte fra Microsofts partnere, men vil Microsoft selv gå direkte til kunderne.

Hvordan reagerer jeres partnerne på, at I nu kommer og tager nogle af deres forretningsmuligheder fra dem?

"Ved enterprise-virksomhederne har vi ingen kunder, der ikke allerede har nogen relation til os i forvejen. Vi skal have et forhold til dem." siger han og fortsætter:

"Vores software driver deres forretninger, så det er ikke partneren de skyder skylden på, når systemerne ikke virker. Det er Microsoft, de vil snakke med."

Før Microsoft arbejdede Bill Patterson selv i en virksomhed, der agerede som partner til kunderne.

"Da jeg selv var partner for 10 år siden, havde jeg brug for at Microsoft var der, men det var de ikke i samme grad. Det ændrer vi nu." afslutter han.

Læs også:
Microsoft: Sådan bliver fremtidens Dynamics

Microsoft: Sådan skal kunder komme med i fællesskab

Microsoft: Nu retter vi fokus direkte mod CIO'erne




IT-JOB

Cognizant Technology Solutions Denmark ApS

Test Architect

Udlændinge- og Integrationsministeriet

BI Developer - Løft fundamentet for fremtidens udlændinge

Metroselskabet og Hovedstadens Letbane

Sikkerhedskonsulent
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere


Skab værdi med produktkonfiguration i Dynamics 365

Deltag i dette webinar og lær, hvordan du kan skabe øget værdi gennem produktkonfiguration med Microsoft Dynamics 365 standard konfigurator og Easy Creator. Eksperter fra CGI vil dele deres indsigt i, hvordan produktkonfiguration kan optimere processer, forbedre kvalitet og øge kundetilfredshed.

05. februar 2025 | Læs mere


Sådan automatiserer du med Copilot

Høst fordelene og sæt strøm til processerne med Microsofts alsidige AI-assistent.

06. februar 2025 | Læs mere






White paper
SAP: Skab værdi og minimér omkostninger med effektiv dokumenthåndtering