Mere end nogensinde presser de store producenter på for at ændre forretningsmodellen i kanalen. Skyen presser sig på.
Men når de store tanker om forretningsmodeller tager udgangspunkt i USA og et globalt marked, hvor stort set alle danske virksomehder bliver placeret i smb-segmentet, hvor er der så plads til at være dansk og bruge en dansk model?
Hvordan ser de danske topchefer for producenterne HP, Lenovo og Microsoft på den danske kanalmodel?
Det spørgsmål kan man få svar på, når Niels Soelberg fra Microsoft, Peter Juul Jørgensen fra Lenovo og Jacob Schou Meding fra HP stiller op til paneldebat på Channelworld Expo 14. marts i Odense.
Ud over paneldebatten mellem de tre toneangivende producenter sætter Channelworld Expo også fokus på, hvordan man som forhandler sælger i den nye virkelighed.
Der kommer oplæg om cloud, teknologi og om salg.
Cloud-specialisten Anders Trolle-Schultz fortæller om, hvordan man som forhandler skal forholde sig til salg af cloud-løsninger. Salgscoachen Martin Frandsen giver en peptalk om, hvordan man skaber sin egen salgskultur.
Specialisten i sociale medier Martin Stahl giver et bud på, hvordan man kan få kunderne i tale via Linkedin, Facebook og Twitter.
Endelig vil Palle Klinke Hansen, der står bag Channelworlds årlige Image-analyse, fortælle om, hvad analysen fortæller om forhandlere og kanalen.
Stand-up-komikeren Jonathan Spang slutter dagen af.
Deltag i Channelworld Expo 14. marts. Tilmeld dig her.