"Det er fuldstændig ubegrundet, at SEC Datacom skulle miste sig agentur i Danmark," lyder det nu fra EMC's danske marketingdirektør Andreas Villumsen.
Meldingen kommer, efter at den nye svenske direktør for EMC i Norden, Robert Ekström, har meldt ud, at EMC i Norden efter hans tiltræden vil se på den nordiske kanalstrategi og herunder hvilke distributører EMC skal have.
"Skal vi arbejde med en i hvert land, eller skal vi have en pannordisk," lyder spørgsmålet fra EMC-direktøren.
Udmeldingen har skabt en del røre i den danske partnerkanal, siden Channelworld i går skrev, at konsekvensen kan være, at SEC Datacom kan miste det danske agentur, hvis EMC gennemfører en pannordisk strategi.
Ifølge Andreas Villumsen er der tale om en overfortolkning af Robert Ekströms udmelding.
"På nuværende tidspunkt er vi ikke begyndt at færdiggøre vores nordiske kanalstrategi. Som Robert Ekström også siger, har vi slet ikke kigget på, hvad der er den rigtige strategi for de enkelte lande," siger Andreas Villumsen til Channelworld.
Samtidig fortæller Andreas Villumsen, at EMC selvfølgelig løbende ser på sin kanalstrategi.
"Selvfølgelig har vi et ekstremt fokus på vores partnere. En stor del af vores salg foregår gennem kanalen. Det er en meget vigtig samarbejdspartner for os. Så det vil være forretnings-ukritisk ikke at kigge på vores kanalstrategi. Det arbejder vi kontinuerligt med," siger han.
Til gengæld mener han, at udmeldingen fra den nye nordiske EMC-chef Robert Ekström skal tolkes sådan, at man skal diskutere muligheden for, om den svenske model skal kopieres til de andre nordiske lande. Men at der bliver set på de enkelte lande hver for sig.
"Men den strategi er man slet ikke gået i gang med at diskutere endnu," slår Andreas Villumsen fast.