Koncerndirektør i EET Europarts John Thomas er ikke bleg for at indrømme, at integrationen af reservedelsdistributør Europarts, som EET købte sidste år, har kostet blod, sved og tårer.
"Vi har i en periode været presset til det yderste. Men nu er vi ovenpå igen," siger John Thomas.
Han er samtidig stolt over, hvor hurtigt det rent faktisk er gået for EET, som den største reservedelsdistributør i Europa, at integrere den næststørste, Europarts.
Nu mener John Thomas imidlertid, at Europarts er fusioneret så godt ind i EET, at distributøren igen har kræfter til at købe op.
""Vi har holdt en pause med opkøb, men nu skal vi i gang igen. Som jeg ser det, skal vi ud og købe et til to firmaer i løbet af 2013," siger John Thomas til Channelworld.
Han antyder blandt andet, at de næste opkøb kan ligge i Østeuropa, hvor han nævner Baltikum og Ungarn som to markeder, der kan have interesse.
"Det er ikke, fordi vi er blevet trætte af greenfield operationer [at bygge en virksomhed op fra bunden, red.], men det er hundrede gange lettere at gå ind på et marked via eksisterende spillere end at starte selv," siger John Thomas.
En del af forklaringen på, at John Thomas er klar til nye opkøb er også EET Europarts' nye lager i Ballerup. EEt Europarts' strategi er at sende fleste mulige varer fra et centralt lager. Med det nye lager i Ballerup har distributøren mere end fordoblet kapaciteten, og det giver plads til nye opkøb.
Se billeder fra det nye lager her:
Galleri: Organiseret kaos på EET's topmoderne lager
Se også: