Hvordan kommer man ud af krisen? Hvordan sælger man cloud? Det kan man tale med distributører, konkurrenter, kolleger og producenter om, når årets kanalevent løber af stablen 14. marts i Odense.
Her åbner Channelworld Expo dørene for den danske it-kanal.
Blandt andet bliver der mulighed for at høre, hvad HP, Microsoft og Lenovo har at sige til deres danske forhandlere.
Under overskriften "Er der overhovedet en dansk kanalmodel?" vil HP Danmarks direktør Jacob Schou diskutere med Microsofts nyudnævnte danske direktør Niels Soelberg og Lenovo-direktør Peter Juul Jørgensen om, hvad de som multinationale virksomheder gør for at tilpasse sig det danske marked.
Også i år vil der være fokus på, hvordan man som forhandler tjener penge på at sælge cloud. Direktør i SaaS-Consult Anders Trolle-Schultz har blandt andet hjulpet Microsoft med at rulle cloud ud i kanalen. Han vil på Channelworld sætte fokus på, hvor pengene gemmer sig i forhandlerens nye verdensbillede.
Der vil også være mulighed for at høre om, hvordan danske forhandlere bedømte distributørerne og producenterne i Channelworlds Image-analyse 2012. Palle Klinke Hansen, der har lavet Image-analysen siden år 2000, fortæller om, hvad man kan bruge undersøgelsen til, og hvad den peger på som det vigtigste for forhandlerne.
Blandt andre oplæg om blandt andet it-sikkerhed og cloud-løsninger vil Martin Stahl, der er specialist i at bruge sociale medier, fortælle om, hvordan man kan bruge Linkedin og Facebook i sit salg.
Har du ikke sikret dig en billet til årets forhandler-event, så gør det her