Når Microsoft om to uger har dansk premiere på sin nye tablet-computer Surface Windows RT, må de flere end 60 forhandlere i forhandlersamarbejdet CBC nøjes med at kigge på fra sidelinien.
Microsoft har valgt at lade Surface-lanceringen ske gennem retailkæderne Fona, Expert og Computercity, og det udløser skuffelse hos CBC's direktør Peder Hvejsel. Han forventer dog, at Microsoft på et senere tidspunkt vil åbne for salg af Surface via blandt andet CBC-butikkerne.
"Vi ville gerne have været med i første omgang, men nu må vi så arbejde på at komme med på et senere tidspunkt. Vi er stadig i dialog med Microsoft om at give vores medlemmer mulighed for at sælge Surface," siger Peder Hvejsel.
Han mener, at CBC-forhandlerne i kraft af deres geografiske dækning og deres tidligere præstationer burde være en interessant salgskanal for Surface-tabletten.
"Surface er jo konkurrent til blandt andet iPad, som vi har solgt en del af gennem tiden. Så vi synes jo nok, at vi har kvalificeret os til at sælge den type produkter. Især fordi vi ligesom Expert og Fona repræsenterer et landsdækkende forhandler-net," lyder det fra CBC-direktøren.
Læs mere: