Flere små danske kommuner kan bryste sig af at have en god service til sine borgere på Facebook.
Det er især kommuner med lave befolkningstal, der formår at bruge Facebook til borgernes tilfredshed.
Det fremgår af en undersøgelse fra kommunikations-
Danmarksmesteren
I undersøgelsen ender Morsø Kommune i Limfjorden som uofficiel "Danmarksmester" på Facebook.
På Mors bruger borgerne Facebook-siden til at få svar på spørgsmål og finde åbningstider, og siden har ikke udviklet sig, som det kunne frygtes.
"Jeg tænkte 'Åh nej, alt det lort der bliver lagt ind på siden'. Men sådan er det bare ikke. Jeg er blevet meget positivt overrasket over den gode debat og de mange gode spørgsmål, der bliver stillet," fortæller kommunaldirektøren i Morsø Kommune, Per Flemming Laursen.
Der er mere end 1.400 brugere, der "synes godt om" Morsø Kommune. Det er næsten syv procent af samtlige indbyggere på omkring 22.000 personer. En meget højere andel end større byer som fx Randers og Vejle. Og en bundskraber som København.
I hælene kommer...
De største kommuner på Facebook er Aalborg (over 6.000 personer) og Kolding (5.300 personer).
Ifølge undersøgelsen som Metroxpress.dk omtaler, har 32 ud af 98 kommuner i Danmark oprettet en Facebook-side til ekstern kommunikation.
LÆS OGSÅ: